رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی عنوان کرد؛

سهمیه جذب 400 معلم براي مدارس استثنایی در آزمون استخدامی

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از پیش‌بینی سهمیه حدود 400 نفر در آزمون استخدامی برای مدارس استثنایی در راستای جبران کمبود 700 نفر نیروی انسانی در این حوزه، خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش استثنايي كشور، مجید قدمی با اشاره به کمبود 700 نفری نیروی انسانی در این حوزه، اظهار داشت: برای جبران این کمبود، سهمیه حدود 400 نفر در آزمون استخدامی برای مدارس استثنایی پیش‌بینی شده است و برای 300 نفر باقی‌مانده هم ناچاریم بازنشستگی نیروهایی که سال‌های خدمتشان پر شده را به تأخیر بیندازیم و از نیروهای طرحی استفاده کنیم.
وی افزود: این نیروهای طرحی 2 سال در مدارس به کار گفتار درمانی و شنوایی‌سنجی خواهند پرداخت و در مناطق محرومی چون هرمزگان، سیستان و بلوچستان که نیروهای واجد شرایط برای شرکت در آزمون کم است هم از این نیروهای طرحی استفاده می‌کنیم.
قدمی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه‌هایی برای تأمین نیرو در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم، تا چند سال آینده که این افراد فارغ‌التحصیل شوند، مشکل ما در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کم خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: ما 1570 مدرسه داریم که 180 پروژه را خیرین ساخته‌اند و با توجه به اجرای طرح تلفیقی، در اکثر گروه‌ها کمبودی وجود ندارد و تنها در حوزه اوتیسم مشکل داریم که آن هم بیش از کمبود فضای آموزشی، کمبود مربی آموزش‌دیده احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه 62 هزار دانش‌آموز استثنایی در طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: در هر منطقه آموزشی کشور، 3 مدرسه برای آموزش تلفیقی پیش‌بینی کرده‌ایم که به عبارتی 2000 مدرسه در سراسر کشور است و با حمایت مادی از معلمان مدارس تلفیقی برای پیشبرد این طرح تلاش می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار