فیض بیان کرد؛

مصونیت دانش آموزان از آسیب های اجتماعی در سایه توجه به جوانب نماز

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: توجه به فریضه نماز، دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی مصون نگه می دارد.

کد مطلب: ۶۸۹۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، همایش تجلیل از خادمین نماز حوزه ستادی با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین بهشتی مشاور وزير در قرآن، عترت و نماز و جمعی از مسئولان صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزرات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: وقتی موضوع نماز مطرح می شود بابد جوانب مختلف این فریضه را در نظر داشته باشیم و اگر به دنبال مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی هستیم و هزینه هایی برای آن انجام دادیم می توانستیم صرف نماز کنیم.

تاکید بر جدی گرفتن راهکارهای قرآنی

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای قرآنی را جدی بگیریم، ادامه داد: بهترین مساله ای که می تواند جوانان و نوجوانان را در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کند، توجه به نماز است.

معاون پرورشی‌وفرهنگی وزرات آموزش و پرورش گفت: هرچه نماز و فضای آن پررونق تر باشد در سطح جامعه اثرات مثبتی خواهد داشت چرا که ماموریت آموزش و پرورش با سایر نهادها و وزراتخانه ها متفاوت است.

۷۰هزار نوبت نماز در مدارس ادا می شود

فیض تصریح کرد: سال گذشته ۱۸هزار امام جماعت روحانی ساماندهی شد اکنون نیز بالغ بر ۷۰هزار نوبت نماز در سطح مدارس در نمازهای مختلف ادا می‌شود.

وی از اجرای ۱۸دوره طرح مبین خبر داد و عنوان کرد: این طرح برای مدیران مدارس بوده که ۲۳هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:دوره توانمندسازی معلمان سوم دبستان برگزار همچنین جشن شکوفایی و تشرف سال گذشته برای ۲هزار دانش آموز برگزار شد.

حضور ۵میلیون نفر در مسابقات قرآن

فیض بیان کرد:پنج میلیون نفر در مسابقات قرآن، انشا و نماز حضور داشتند همچنین طرح پیوند مدرسه، منزل و مسجد سال گذشته اجرا شده است امیدواریم بر کیفیت و کمیت این برنامه ها افزوده شود.

مسیب زاده: توجه به اهمیت نماز

همچنین مسیب زاده با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی نشان از اهمیت به نماز است، عنوان کرد: در ۱۳ساختمان آموزش و پرورش اقامه نماز انجام و از خادمین این مراکز تجلیل می شود تا الگویی برای سایر استان ها باشد همچنین بر توفیق امر نماز افزوده شود و اقامه نماز در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار