پيام وزيرآموزش و پرورش به مناسبت ۱۲ آذر روز جهاني معلولين:

فراهم شدن زمينه تعالی دانش آموزان استثنایی با حمایت دولت تدبیر و امید

وزيرآموزش و پرورش به مناسبت 12 آذر روز جهاني معلولين پيامي صادر كرد.

کد مطلب: ۶۸۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، متن پيام سيدمحمد بطحايي به شرح زير است:

باسمه تعالي

فرا رسيدن 12 آذر روز جهاني معلولين را به دانش آموزان با نيازهاي ويژه و خانواده محترمشان تبريك عرض مي نمايم.

تفاوت هاي فردي از واقعيات و زيبايي هاي خلقت بوده و نهاد آموزش و پرورش به عنوان يك نهاد اجتماعي براي تحقق عدالت آموزشي بايد نسبت به اين واقعيت هستي حساس باشد. نهادي كه ميزبان بيش از 13 ميليون دانش آموز در سراسر كشور است به خوبي واقف است كه برخي از مخاطبان از شرايط جسمي و رواني خاص برخوردار هستند و براي ارائه خدمات مطلوب آموزشي و پرورشي بايد عوامل موثر بر آموزش ايشان از جمله تربيت معلم، برنامه درسي، فضاي آموزشي و ... تغييراتي ايجاد نمود .

خوشبختانه در نهاد آموزش و پرورش كشورمان به دليل حساسيت اين موضوع تشكيلاتي بنام سازمان آموزش و پرورش استثنايي تشكيل گرديده تا فرصت هاي برابرآموزشي و فرهنگي را براي اين عزيزان فراهم نمايد.

در سال هاي اخير با حمايت‌هاي دولت تدبير و اميد زمينه رشد و تعالي آموزش و پرورش دانش آموزان با نيازهاي ويژه بيش از پيش فراهم گرديده به شكلي در حوزه توسعه فضاهاي آموزشي، ارائه خدمات حمايتي، توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و ارائه خدمات با كيفيت آموزشي موفقيت‌هاي بزرگي حاصل شده است .

همچنين تأكيد بر رويكرد آموزش تلفيقي و فراگير عزم جدي در كاهش مشكلات اياب و ذهاب معلولين و ارتقاء آگاهي والدين در خصوص روش‌هاي تربيت دانش آموزان با نيازهاي ويژه از برنامه‌هاي اساسي سازمان آموزش و پرورش استثنايي بوده كه رضايت والدين و مربيان را به دنبال داشته است .

بي شك در اين موفقيت‌هاي بزرگ معلمان و خانواده‌هاي دانش آموزان با نيازهاي ويژه سهم بسزايي دارند كه بدين وسيله از زحمات ايشان تشكر و قدرداني مي گردد.

اينك در راستاي شعار روز جهاني معلولين مبني بر «حركت به سوي جامعه پايدار و انعطاف پذير براي همه» اميد است تمامي سازمان‌هاي مرتبط با حوزه معلولين با هماهنگي يكديگر در خصوص اهتمام به ارائه خدمات فرهنگي به اين بخش از جامعه سعي وافر مبذول داشته تا زمينه تحقق عدالت اجتماعي در جامعه اسلامي بيش از پيش فراهم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار