زینی‌وند در نشست خبری:

ده درصد مدارس هیئت امنایی انحراف از آیین‌نامه داشتند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: از ۲۶۰ مدرسه ۲۶ مدرسه هیئت امنایی انحراف از آیین‌نامه داشتند . اگر این مدارس نتوانند خود را به کیفیت مورد انتظار ارتقاء دهند این مدارس به وضعیت قبلی خود بازخواهند گشت.

کد مطلب: ۶۸۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، مجتبی زینی‌وند امروز سه شنبه ۷ آذر ۹۶ در نشستی با خبرنگاران در خصوص بحث ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی گفت: یکی از این نظارت‌ها در مقایسه عملکرد هر مدرسه با عملکرد گذشته خود انجام می شود که در ارزیابی سال ۹۶ نسبت به ۹۴ مدارس استان سیستان‌وبلوچستان با پیشرفت ۱۹/۲۱ درصد بیشترین رشد را داشته اند.
وی افزود: خراسان‌شمالی با پیشرفت ۱۹/۰۵ زنجان با پیشرفت ۱۷/۸۱ در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
مدارس هیئت امنایی از آیین‌نامه عدول کردند
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در خصوص مدارس هیئت امنایی گفت: قرار بود این مدارس تحت نظارت هیئت امنا به افزایش کیفیت آموزشی بپردازند اما افزایش کمی قارچ‌گونه مانع این کیفیت‌بخشی شد.
وی تاکید کرد: امسال هیچ‌گونه مدرسه هیئت امنایی ایجاد و راه‌اندازی نخواهد شد مگر اینکه شرایط تبدیل وضعیت را داشته باشند.
وی در خصوص مدارس هیئت امنایی متخلف گفت: از ۲۶۰ مدرسه ۲۶ مدرسه هیئت امنایی انحراف از آیین‌نامه داشتند . اگر این مدارس نتوانند خود را به کیفیت مورد انتظار ارتقاء دهند این مدارس به وضعیت قبلی خود باز خواهند گشت.
سازمان بهزیستی حق صدور مجوز مراكز پیش‌دبستانی را ندارد
زینی‌وند با اشاره به تدوین برنامه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی گفت: از نظر ما حیطه پرورشی از مهم‌ترین اهداف آموزش‌وپرورش است.
وی افزود: یکی از این فعالیت‌های ما در این حوزه ایجاد کتابخانه کلاسی است که با هدف توسعه فرهنگ كتابخواني و عادت به مطالعه مستمر در بین دانش‌آموزان پیگیری می شود.
به گفته رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، از دیگر برنامه های مهم این سازمان اجرای دستورالعمل ارزیابی و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی است.
وی تاکید کرد: وجود یک سیستم هدفمند نظارتی ما را در دستیابی به یک مدیریت شایسته یاری می دهد. تجربه ثابت کرده که نظارت‌های فرایندی هدایت‌محور از اثربخش‌ترین فعالیت‌ها در نظام آموزشی است لذا دستورالعمل این نظارت در قالب سامانه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است.
الگوی شهریه متناسب با اقتضائات هر استان تعریف شود
زینی‌وند با اشاره به انحراف برخی مدیران و موسسان از الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: قبول داریم که بعضی مدارس از الگوی شهریه انحرافاتی داشتند. دستورالعمل نظارت هم در بخش الزامات قانونی در همین راستا عمل می‌کند. اگر مدیر مدرسه‌ای در روند نظارت شرکت نکند سال آینده دچار مشکل خواهد شد .
وی با ذکر این مطلب که الگوی شهریه باید متناسب با اقتضائات هر استان تعریف شود، گفت: کارگروه‌های الگوی شهریه این شهریه را متناسب با هزینه‌های مدرسه تعیین می‌کنند و اگر موسسان اعتراضی دارند باید آن را به شورای سیاست‌گذاری کارگروه تعیین شهریه اعلام کنند.
زینی وند در مورد مدارس متخلف گفت: در زمینه افزایش شهریه به هیچ وجه اغماض نمی‌کنیم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خبر داد: امسال در بین مدارس غیردولتی هم لغو مجوز، لغو مدیریت، و حتی تعطیلی موقت داشتیم که اکثر آن به دلیل شهریه و انحراف از قانون است.
وی با اعلام این مطلب که بهزیستی و هیچ نهاد دیگری حق صدور مجوز برای مراکز پیش دبستانی را ندارند گفت: با استناد به قانون دائم مراکز و مدارس غیردولتی تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار