الهیار ترکمن در گفت‌وگو با پانا:

پلمپ مدرسه شارجه رنگ و بوی سیاسی دارد

معاون توسعه، ‌مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: پلمپ مدرسه شارجه رنگ و بوی سیاسی دارد و گمانه زنی مبنی بر تاخیر در پرداخت اجاره مدرسه صحت ندارد.

کد مطلب: ۶۸۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با پانا، در مورد رسیدگی به وضع مدرسه پلمپ شده در شارجه، اظهار کرد:‌ دو مدرسه در شارجه و ابوظبی با مشکل فعالیت مواجه بودند که مساله مدرسه ابوظبی برطرف شده اما درباره رفع پلمپ مدرسه شارجه به دلیل مشکل در کسب مجوز اداری تاکنون تلاش های ما به نتیجه نرسیده است و بر خلاف برخی شایعات،‌ مشکلی به دلیل تاخیر در پرداخت اجاره مدرسه نبوده است .

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد پلمپ مدرسه شارجه رنگ و بوی سیاسی دارد چراکه با وجود پیشنهاد طرف ایرانی برای برگزاری جلسه به منظور حل این مشکل تاکنون طرف اماراتی با این ملاقات موافقت نکرده است.

بیشتر بخوانید: مجتمع آموزشی دانش آموزان ایرانی در شارجه امارات پلمپ شد

همچنین بخوانید: رفع پلمپ مدرسه شارجه در انتظار بهبود مناسبات سیاسی ایران و امارات

روند پرداخت سرانه در مدارس خارج از کشور
الهیارترکمن در مورد روند پرداخت سرانه مدارس خارج از کشور اظهار کرد:‌ هزینه هایی که آموزش‌وپرورش در این مدارس تقبل کرده است شامل پرداخت فوق العاده اشتغال معلمان در قالب حقوق و حق مسکن است که در بودجه آن ها در نظر گرفته می‌شود.

معاون توسعه، ‌مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: مساله دیگری که در مدارس خارج از کشور با آن مواجه هستیم اجاره مدارس است.

الهیار گفت:‌ روند تخصیص سرانه در مدارس کم‌جمعیت خارج از کشور با مدارس داخلی متفاوت است چرا که در برخی کشورها مدارسشان حتی کمتر از 20 دانش آموز دارند.

معاون توسعه، ‌مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش یادآور شد: برای مدارس خارج از کشوری که بیش از ‌هزار دانش آموز مانند مدارس دایر در امارات دارند، مانند مدارس داخلی پرداخت سرانه انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار