موسی‌پور به پانا خبر داد

چگونگی تامین نیروهای آموزش و پرورش توسط دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان 4 وظیفه دانشگاه را برای تامین نیرو و ورود نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۸۲۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

نعمت‌الله موسی‌پور در گفت‌وگو با پانا، در پاسخ به این سوال که دانشگاه فرهنگیان در راستای تامین نیروی انسانی، چه دوره‌هایی برای جذب معلمان دارد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در قبال منابع انسانی آموزش‌وپرورش 4 وظیفه را برعهده دارد؛ تامین، تربیت و توانمندسازی نیروها از وظایف دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اولین وظیفه دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: در بخش توانمندسازی معلمان شاغل در آموزش‌وپرورش، آموزش‌های تکمیلی ارائه می‌شود، دانشگاه فرهنگیان برای این موضوع برنامه‌هایی دارد تا بتواند به معلمانی که نیاز به آموزش مهارت جدید دارند، کمک کند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان وظیفه دوم دانشگاه را تربیت نیروی انسانی نامید و افزود: در این وظیفه از 4 روش برای تربیت استفاده می‌کنیم؛ در بخش پذیرش از دیپلم با برگزاری یک دوره 4 ساله (کارشناسی پیوسته)، افراد با بهره‌گيري از آموزش میان رشته‌ای برای کار معلمی حرفه‌ای آماده می‌شوند.

موسی‌پور اشاره کرد: در روش دوم پذیرش، افراد با آموزش‌های یک ساله (شایستگی‌های حرفه‌ای یا مهارت‌آموزی) سواد پایه‌ای و تخصصی در حد لیسانس مي‌بينند و عموما دروس معلمی را در یک دوره یک‌ساله می‌گذرانند که اكنون 2 دوره از آن برگزار شده است.

وی همچنین اضافه کرد: روش سوم پذیرش، روش مشارکتی با دانشگاه‌ها است. براساس مصوبات هیئت امنا این روش به روش‌های اساسنامه اضافه شده و با کمک دانشگاه‌هایی که ظرفیت‌های فعلی آن ها برای تربیت‌معلم مهیا است، صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود: در روش ذكر شده تربیت تخصصی به عهده دانشگاه شریک و تربیت حرفه‌ای برعهده دانشگاه فرهنگیان است. این روش برای سال 97 پذیرش دانشجو خواهد داشت.

موسی‌پور عنوان کرد: روش چهارم در راستاي توانمندسازی با ارتقای سطح تحصیلات معلمان فعلی (کارشناسی ناپویسته و کارشناسی ارشد) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار