مهرمحمدی بیان کرد؛

ضرورت تربیت تکنولوژیک بین دانشجومعلمان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت سوادآموزی فناوری اطلاعات گفت: تربیت تکنولوژیک باید در بین دانشجومعلمان تقویت شود.

کد مطلب: ۶۷۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ محمود مهرمحمدی در اولین کنفرانس ملی فرصتها و پیشرفتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تخصصی آموزش، گفت: معلمان ما در زمینه استفاده از فناوری های نوین، شرایط مطلوبی ندارند بنابراین فرصت سازی برای برخوردار شدن معلمان از ظرفیت های "آی سی تی" و "آی تی" ضلع چهارم است و باید چهار گام اصلی برای تربیت دانشجومعلمان برداشته شود.

وی ادامه داد: بخشی از تربیت حرفه ای معلمان باید به صورت رسمی به عنوان تربیت تکنولوژیکی باشد و دانشجو معلمان باید فرصت فناوری های نوین را به درستی یاد گرفته و از آن استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در معماری جدید دروس تربیت معلم، مسئله برخورداری از هویت حرفه ای مستلزم این است که آموزش ها به برنامه رسمی منحصر نشوند و بسیاری از فرصت های پیدا و پنهان دیگر در فرایند تربیت معلم پرداخته شود.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه ضلع دوم تربیت تکنولوژیک استفاده از بخش غیر رسمی آموزش ها است، عنوان کرد: باید فرصت های تربیتی دیگری را در حوزه "آی سی تی" فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برنامه درسی غیررسمی ناظر به فرصت های داوطلبانه است که باید در دانشگاه برای آن ها بسترسازی صورت گیرد و ذهنیت دانشجومعلمان معطوف به آثار تمدن ساز "آی سی تی" شود.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه فرصت یادگیری برای دانشجو معلمان به صورت آموزش غیر مستقیم است، گفت: اساتید باید نسبت به الگو سازی در حوزه "آی سی تی" اقدام کنند و زمینه ای ایجاد شود که هر درسی از دروس تربیت معلم به نوعی تقویت کننده محسوب شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: باید هر درس کارکرد ثانوی داشته باشد تا به صورت غیرمستقیم پیام نیاز به استفاده از فناوری جدید در خدمت به سازی یادگیری را به دانشجو معلمان منتقل کنیم.

وی یادآور شد: محیط دانشگاه فرهنگیان را باید محیط هوشمند کنیم همچنین سامانه ها و شبکه های اجتماعی مختلفی برای دانشجومعلمان در پردیس ها ایجاد شود زیرا مجموعه این فرصت ها یادگیری هویت تکنولوژیک را برای معلمان جدید فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار