زرافشان مطرح کرد؛

ضرورت توسعه طرح خرید خدمات آموزشی در هنرستان های مناطق محروم

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: با سه ساله شدن هنرستان ها از سال تحصیلی آینده نیازمند پیگیری برای توسعه طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق مرزی هستیم.

کد مطلب: ۶۷۸۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، علی زرافشان در کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور اظهارکرد: از ۳۵۰هزار دانش آموز مناطق مرزی ۱۹۴هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند همچنین با بهره گیری از ظرفیت طرح روستا مرکزی ۱۰۵هزار دانش آموز تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند .

وی ادامه داد: در مدارس شبانه برای تامین مسائل بهداشتی به ۵میلیارد تومان منبع مالی نیاز داریم همچنین برای ایاب و ذهاب ۱۶میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

تاکید بر مسایل تغذیه ای

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: مساله تغذیه یکی از مهم‌ترین چالش های ما بوده که نیاز به سه وعده غذایی و یک میان وعده داشته و اعتباری ۳۶۶میلیارد تومانی برای این کار پیش بینی شده است.

زرافشان با بیان اینکه مساله اشتغال از موضوعات جدی در مناطق مرزی بوده، گفت : بیشترین میزان بیکاری را در این استان ها داریم. در سال ۹۷، تعداد ۳۲۳هزار دانش آموز در هنرستان ها تحصیل خواهند کرد که به ازای این افراد باید منابع لازم برای تجهیزات هنرستان ها اختصاص پیدا کند.

برای تجهیز تخصیص اعتبار صورت نگرفته است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال ۹۵، ۳۵میلیارد اعتبار و در سال ۹۶، ۵۴میلیارد اعتبار برای تجهیزات درنظر گرفته شده که هنوز تخصیص اعتباری نداشتیم.

زرافشان با بیان اینکه ۱۲۱میلیارد تومان منابع برای استقرار برنامه های هنرستان ها پیش بینی کردیم، گفت: آموزش همراه با کیفیت از مهم ترین برنامه های هنرستان ها است.

استفاده از ظرفیت طرح خرید خدمات آموزشی

وی به طرح برون سپاری در کاردانش اشاره داشت و عنوان کرد: با توجه به سه پایه شدن هنرستان ها از سال تحصیلی آینده باید از ظرفیت طرح خرید خدمات آموزشی استفاده کرد چراکه برای مهارت آموزی نیازمند هم افزایی هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش به مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: با این طرح ۱۴۶هزار دانش آموز لازم العلیم را تحت پوشش قرار می دهیم و سرانه یک میلیون تومانی برای هر دانش‌آموز در نظر گرفتیم بنابراین ۱۴۶میلیارد سرانه نیازمند هستیم البته هزینه تمام شده برای هر دانش آموز ۳میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار