مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران اعلام کرد؛

تولید 80 میلیون جلد کتاب درسی در شرکت چاپ و نشر

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران گفت: 80 میلیون جلد کتاب برای مقطع متوسطه طی سال گذشته در شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران تولید شده است.

کد مطلب: ۶۷۰۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

سید محمد موسوی کیانی روز سه شنبه 11 مهرماه 96 در نشستی با نمایندگان رسانه ها اظهار داشت: از سال 1382 همه کتاب های دبیرستان، هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش و کتاب های تربیت معلم در این شرکت چاپ می شود که تولیدی شرکت طی سال گذشته 80 میلیون جلد کتاب بوده است و در سال تحصیلی فعلی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تولید کتاب های سال تحصیلی 97-98 آغاز شده تا به موقع کتاب ها را به دست دانش آموزان برسانیم. با این شیوه تولید از سال 1385 در کشور کمبود کتاب درسی نداریم.

حمایت از تولید ملی با مصرف کاغذ داخلی

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران درخصوص کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید کتاب های درسی گفت: از بهترین اجناس موجود در بازار استفاده می کنیم تا هیچ نوع خطری متوجه سلامتی دانش آموزان نشود. در سال های اخیر سعی ما بر این بوده که از کاغذ تولید داخل در کارمان استفاده کنیم تا از تولید ملی حمایت کرده باشیم.

سالانه 10 هزار تن کاغذ داخلی مصرف می کنیم

موسوی ادامه داد: استانداردهای مورد نظرمان را به تولیدکنندگان داخلی کاغذ اعلام کردیم و آنها سعی دارند به این استانداردها برسند. از لحاظ ظرفیت تولید فعلا تولیدکنندگان داخلی ظرفیت کافی برای تامین کل کاغذ مصرفی برای تولید کتاب های درسی را ندارند که امیدواریم به زودی به این ظرفیت دست پیدا کنیم تا روزی برسد که در تولیداتمان فقط از کاغذ ایرانی استفاده کنیم. درحال حاضر 10 هزار تن از کاغذهای داخلی می خریم ولی مصرف ما 25 هزار تن است.

وی با اشاره به فرایند توزیع کتاب های دوره متوسطه در کشور گفت: حدود 5 هزار و 800 کتابفروشی در سراسر کشور پیش از شروع سال تحصیلی طبق قرارداد با شرکت چاپ و نشر وظیفه توزیع کتاب های درسی مقطع متوسطه را بر عهده دارند. البته کتاب های فنی وحرفه ای و کاردانش به آموزش و پرورش هر استان ارسال ارسال می شود و از استان تا مدرسه توزیع برعهده آموزش و پرورش است.

شایان ذکر است طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، آمار کل کتاب های تولیدشده برای سال تحصیلی فعلی 138 میلیون نسخه کتاب بوده که 80 میلیون جلد آن در شرکت چاپ و نشر و بقیه در شرکت افست به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار