مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان:

360 میلیارد تومان مشارکت اولیا به مدارس/کمک ها اجباری نیست

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 360 میلیارد تومان مشارکت مالی اولیا به مدارس بود که نیمی از آن کمک مالی مستقیم و نیم دیگر کمک تخصصی و مهارتی بوده است.

کد مطلب: ۶۶۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ نورعلی عباسپور امروز در نشستی با نمایندگان رسانه ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی و برگزاری انتخابات انجمن های اولیا و مربیان سراسر کشور با اشاره به اهمیت حضور والدین در انتخابات انجمن ها گفت: حضور والدین در انتخابات انجمن اولیا و مربیان ضمانت کار مدرسه است. اگر پدر و مادرها در آغاز کار حضور قوی داشته باشند و ارتباط رضایت بخش بین والدین و اولیای مدرسه ایجاد شود در طول سال کمترین مشکلات را خواهیم داشت لذا برگزاری انتخابات انجمن ها مهمترین رسالت ما در این مقطع در آموزش و پرورش است.

600 هزار نفر حضور عضو انجمن اولیا و مربیان هستند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 هزار نفر از والدین عضو انجمن های اولیا و مربیان هستند گفت: در سطح کشور هیات امنایی پیش بینی کردیم که اولیا از سراسرکشور در آن حضور دارند و در تصمیم گیری های کشوری تاثیرگذار خواهند بود. این بدان معنا است که بعد از برگزاری انتخابات در مدارس انتخاباتی درسطح منطقه، شهرستان و استان برگزار می شود که منتخبان اولیا در شورای انجمن اولیا و مربیان منطقه ، شهرستان و استان حضور خواهند داشت و بدین ترتیب در تصمیمات بالاتر نقش آفرینی می کنند.

کمک مالی والدین اجباری نیست

مدبیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه بر طبق مقررات کمک مالی والدین باید داوطلبانه و در ازای ارائه رسید از طرف مدرسه باشد گفت: این کمک مالی نباید به صورت مشروط و اجباری در زمان ثبت نام دریافت شود.

وی افزود: نقش انجمن اولیا و مربیان در این میان اقناع اولیای دانش آموزان به انجام کمک های مستقیم و غیرمستقیم شامل کمک های مشورتی و تخصصی و مهارتی است.

عباسپور خاطرنشان کرد: در صورتیکه در زمان ثبت نام و به صورت مشروط کمک مالی دریافت شود تخلف محسوب شده مراجع نظارتی آموزش و پرورش با آن برخورد خواهند کرد.

360 میلیارد تومان مشارکت اولیا در اداره مدارس

عباسپور با اشاره به اینکه طی سال گذشته والدین بیش از 360 میلیارد تومان کمک مالی مستقیم و غیرمستقیم به مدارس داشتند گفت: از این میزان 183 میلیارد تومان مشارکت مالی مستقیم و 181 میلیارد تومان کمک غیرمستقیم است که از طریق مهارتی و تخصصی به مدارس ارائه شده است.

وی تاکید کرد: کمک های مهارتی و تخصصی در حال پیشی گرفتن از کمک های نقدی و مستقیم است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه همه تصمیمات مدرسه باید تحت نظر انجمن اولیا و مربیان گرفته شود گفت: در انجمن هر مدرسه سه کارگروه تخصصی تشکیل می شود که عبارتند از 1-کارگروه آموزشی و پرورشی 2-کارگروه فنی و عمرانی و 3-کارگروه بهداشت و سلامت که امیدواریم از توانمندی اولیا در زمینه های مختلف در قالب این کارگروه ها استفاده کنیم.

وی افزود: همه تلاش ما در انجمن اولیا و مربیان این است که در وهله اول انتخابات موفقی در مدرسه داشته باشیم که می دانیم در طی آن سایر مشکلات هم به خوبی حل خواهد شد. انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک تشکل غیردولتی وابسته به آموزش و پرورش فعالیت می کند که اساسنامه آن در دست تدوین است.

هفته پیوند: انتقال خواسته های اولیا و مربیان به یکدیگر

عباسپور با اشاره به اینکه هفته پیوند اولیا و مربیان در نیمه دوم مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود اظهار داشت: طی این هفته خواسته های اولیای دانش آموزان و معلمان مدارس به یکدیگر منتقل می شود تا تعامل سازنده ای بین آنها شکل بگیرد.

وی افزود: در این هفته همچنین شکل گیری کارگروه های مهارتی و تخصصی را خواهیم داشت.

99 هزار انجمن در سراسر کشور

عباسپور گفت: حدود 99هزار مدرسه در کشور قابلیت تشکیل انجمن را دارند و در مدارسی که تعداد دانش آموزانشان کمتر از 10 نفر است مدیرمدرسه عهده دار وظایف انجمن خواهد بود.

وی با اشاره به آمار تعداد انجمن اولیا و مربیان در سراسر کشور گفت: 55هزار و 118 انجمن شهری، 34 هزار و 593 انجمن روستایی و 5 هزار و 121 انجمن عشایری در سراسر کشور داریم که 261 هزار و 145 خانم و 309 هزار و 832 مرد مجموعا 570 هزار و 977 نفر اعضای این انجمن ها را تشکیل می دهند.

سرویس مدارس از مجوزدارها انتخاب شوند

عباسپور با پرداختن به موضوع سرویس مدارس و مشکلات ناشی از آن گفت: تامین خودرو و مراحل انتخاب خودروی مجاز برای سرویس مدارس برعهده تاکسیرانی و شهرداری ها است . مدیرمدرسه به عنوان کارفرما از بن شرکت هایی که مجوز دارند وشهرداری معرفی کرده است انتخاب کرده قرارداد می بندد. چنانچه والدین با افراد آزادبر و بدون مجوز قرارداد ببندند کسی پاسخگوی مشکلات ناشی از آن نخواهد بود.خواهش ما از والدین این است که طبق مقررات و از این مسیر سرویس ها را انتخاب کنند. شهریه سرویس ها هم مصوب شوراهای شهر است و اگر از مقررات شهریه عدول شود با آن برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار