پرسش مهر ۱۸رئیس جمهوری؛

چگونه در محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم وبه آنها احترام بگذاریم؟

رئیس جمهوری پرسش مهر امسال را با موضوع "چگونه در کلاس و محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم و به آنها احترام بگذاریم" مطرح کرد.

کد مطلب: ۶۶۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم بازگشایی مدارس در هنرستان دخترانه شهید مدرس در منطقه 5 تهران در مورد پرسش مهر 18 اظهار کرد: در محیط مدرسه همه باید تلاش کنیم که تحمل افکار دیگران را داشته باشیم و سوال من برای امسال با این موضوع است که "چگونه در کلاس و محیط مدرسه افکار دیگران را تحمل کنیم و به آنها احترام بگذاریم"؟.

وی افزود: چه اشکالی دارد معلم به دانش آموزی که از راه حلی به جز کتاب درسی مسئله ای را حل کرده نمره مثبت دهد چرا که چنین دانش آموزی با خلاقیت عمل کرده و نباید جلوی آن گرفته شود.

روحانی اظهار کرد: محیط مدرسه باید محیط اخلاق و ادب باشد و تحمل افکار دیگران و احترام را در این محیط تمرین کنیم. باید بدانیم با چه سبکی میتوان این اخلاق و ادب را در بهترین شرایط حفظ کرد.

وی بیان کرد: هیچ کس نباید از اینکه مسئله ای را بلد نیست خجالت بکشد و معلم نیز نباید چنین فردی را تحقیر کند. چرا که سوال کردن نه تنها عیب نیست بلکه حسن محسوب شده و راه پیشرفت است باید در زندگی تحمل داشته باشیم و نظرات و سبک زندگی های مختلف را با احترام مورد توجه قرار دهیم.

روحانی عنوان کرد: اگر بتوانیم محیط مدرسه و کلاسمان را بهتر بسازیم می توانیم عالم تر ، خلاقتر، ماهر برای کار و فعالیت در جامعه بعد از دوران تحصیل باشیم و انسانی مسئول در جامعه محسوب شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار