فرماندار تهران اعلام کرد؛

تردد سرویس مدارس در محدوده زوج وفرد/استفاده20درصد دانش‌آموزان از سرویس

فرماندار تهران با اشاره به اینکه حدود 20 درصد دانش آموزان تهرانی از سرویس استفاده می کنند گفت: الصاق برچسب به خودروهای سرویس مدارس به مشخص شدن آن کمک می کند.

کد مطلب: ۶۶۶۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران در آئین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران گفت: آئین نامه سرویس مدارس به تصویب رسیده این آیین نامه سالها ناقص اجرا می شد اما امسال در نظر داریم با همکاری نهادهای مربوطه آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

وی افزود: یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در شهر تهران تحصیل می کنند و پیش بینی می شود 20 درصد این دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده کنند بنابراین برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و رعایت ایمنی باید همکاری بهتری در حوزه ساماندهی سرویس مدارس داشته باشیم.

هر ماه یکبار رانندگان باید آزمایش سلامت شوند

فرماندار تهران با اشاره به اینکه هر ماه یکبار رانندگان باید آزمایش سلامت ارائه دهند بیان کرد: علاوه بر این مسئله در بحث ترافیکی استفاده از سرویس های مدارس با برچسب محسوس موجب می شود تا امکان تردد در محدوده طرح ترافیکی را داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه سرویس مدارس از نظر بعد پرورشی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: به طور کلی برای ساماندهی شرایط 5 دستگاه راهنمایی و رانندگی ، شهرداری ، آموزش و پرورش ، پلیس راهور و فرمانداری باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و در نظرداریم تا نظارت ها را از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آن یعنی خرداد 97 ادامه دهیم.

فرماندار تهران اظهار کرد: امیدواریم اولیای دانش آموزانی که نیاز به سرویس دارند با مراجعه به مدیرمدارس و تحت ساماندهی مدرسه از خودروهای استاندارد استفاده کنند در غیر این شرایط آموزش و پرورش در قبال سرویس های خارج از سیستم مسئولیتی ندارد.

حدود 230 هزار دانش آموز برای ساماندهی وضعیت سرویس نیازمند مصوبات هستند

وی افزود: حدود 230 هزار دانش آموز برای ساماندهی وضعیت سرویس و کنترل و پیگیری آن نیازمند مصوبات هستند که بر همین اساس با همکاری 5 نهاد یادشده توافق نامه ای به امضا رسیده و برای هر دستگاه شرح وظایفی تعیین کردیم که تا پایان سال از آن استفاده کنند .

فرهادی اظهار کرد: دو برچسب برای سرویس مدارس در نظرگرفته شده که یکی از آنها برای خودرو های ون و مینی بوس و دیگری برای تاکسی ها نصب می شود که هدف آن مشخص شدن خودروهای مدارس برای پلیس ، اولیا و دانش آموزان است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه تداوم چنین فعالیتهایی نیاز به همکاری همه جانبه افراد دخیل در بحث سرویس مدارس است گفت: با توجه به کثرت دانش آموزان در چنین اقداماتی نیاز به برنامه ریزی داریم و بر همین اساس دولت اجازه داده تا کارمندان بانکها و موسسات فعالیت خود را با یکساعت تاخیر شروع کنند و بر همین اساس کارمندان تا دو هفته اول مهرماه می توانند با یکساعت تاخیری که به منزله مرخصی محسوب می شود در محل کار حاضر شوند. تا کمکی به مسئله ترافیک شهری کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار