گزارش پانا از پیش بینی تحلیلگران از شرایط فلز زرد :

افق های مثبت پیش روی بازار طلا

نوسان قیمت سکه و ارز از ابتدای سال جاری وجود داشته اگرچه به شرایط شوک نرسیده اما با افت و خیز همراه بوده و در این میان یک تحلیلگر بازار سرمایه می گوید بازار طلا در ماههای آینده صعودی و مناسب است و سرمایه گذاری خوبی به نظر می آید.

کد مطلب: ۶۶۵۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بازار طلا و سکه همواره یکی از بازارهای پرجاذبه برای سرمایه گذاری بوده است که گذشته از شرایط بازارهای جهانی و بهای اونس در بازار داخلی نیز متاثر از عوامل بسیاری از جمله نرخ ارز و تقاضای داخلی است.

اما بهای اونس در بازار جهانی چه شرایطی را طی می کند ؟

جب هندورگر تحلیلگر ارشد موسسه گلد استاک تریدز معتقد است همه عوامل و نیروها برای دستیابی قیمت طلا به سطح 1400 دلاری آماده است به گفته او بدهی های آمریکا خارج از کنترل شده است، کسری بودجه آمریکا به شدت با افزایش همراه است، تشدید تنش های سیاسی با کره شمالی نیز می تواند عامل مهمی برای رشد فزاینده قیمت جهانی طلا باشد.

تحلیلگران موسسه مالی اوآنادا نیز بر این باورند که تشدید ریسک های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی از یک سو و ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

امیرحسین شریعتی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه نیز درگفت وگو با خبرنگار پانا درخصوص وضعیت بازار طلا گفت : با توجه به ناآرامی هایی که در آمریکا پس از نتایج انتخابات به وجودآمد و اتفاقاتی که در منطقه یورو و شرق آسیا به وجود آمده در مجموع افق بازار طلا مثبت شده و تمایل مردم به تبدیل سرمایه ها به طلا بیشتر شده است .

مسیر متفاوت طلا و ارز در بازار داخلی

وی درباره قیمت های طلا در بازار داخلی نیز ،افزود: دلار و طلا در بازار داخلی مسیرهای متفاوتی را طی کرده اند به گونه ای که با افزایش قیمت دلار قیمت طلا کاهش داشته و برعکس و باید گفت به دلیل تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه درایران و تعطیلی شبنه و یک شنبه در بازارهای بین المللی، نرخ گذاری چهار روز در بازار طلای کشور هیچ وابستگی به بازارهای بین المللی ندارد .

شریعتی عنوان کرد: با توجه به این که محرم و صفر در پیش است قیمت طلا در بازار داخلی افت و خیز چندانی نخواهد داشت مگر اینکه اتفاقات پیش بینی نشده ای به وجود آید و صندوق های سرمایه گذاری شروع به جمع کردن طلا از سطح بازار داشته باشند .

تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: البته ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده ای نیز بازار جهانی طلا را تحت تاثیر قرار دهند به طور مثال در سال 1991 اونس تا 1900دلار افزایش یافت و آمریکا بدهی های خارجی خود به چین را با طلا تسویه کرد و پس از آن انس تا 1700 دلار کاهش یافت .

وی گفت : البته به نظر می رسد تا دو ماه آینده از نظر تقاضای بازار داخلی با افزایش مواجه نباشیم البته پس از آن اعیاد و ماههایی که در آن افزایش تقاضا وجود دارد پیش روست و بازار طلا در ماههای آینده صعودی و مناسب است و سرمایه گذاری خوبی به نظر می اید .

براساس این گزارش سطح مقاومت فعلی طلا از نظر وانگ تائو تحلیلگر ویترز 1313 دلار در هر اونس است و در صورت سقوط طلا از این قیمت سطح بعدی حمایتی 1299 دلار خواهد بود. از سوی دیگر وضعیت تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری نیز می تواند روند قیمت طلا را مشخص کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار