جهانگیری درگفت وگو با پانا:

صادرکنندگان درحال به دست آوردن بازارهای ازدست رفته هستند

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اهمیت جذب بازار در افزایش صادرات ،گفت: امروز صادرکنندگان درحال به دست آوردن بازارهای ازدست رفته هستند وبسیاری از کشورها دوباره به جمع کشورهایی بازگشته اند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود داشته است .

کد مطلب: ۶۶۴۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی جهانگیری درگفت وگو با خبرنگار پانا گفت: اولین و مهمترین شاخص در صادرات جذب بازار است و جذب بازار هم طبیعتا ابزارهایی مانند کیفیت محصول و توان رقابتی محصول صادراتی را به دنبال دارد .

وی افزود: برای ورود به بازار صادراتی باید ارکان و قواعد بازارهای بین المللی را رعایت کنیم و طبیعی است اگر این شرایط اعمال نشود ،اهداف صادراتی محقق نمی شود و بازارهای صادراتی کنونی نیز از دست می رود .

جهانگیری گفت : در مقطعی مشکلات جدی در زمینه بازارهای صادراتی وجود داشت اما امروز صادرکنندگان درحال به دست آوردن بازارهای ازدست رفته هستند وبسیاری از کشورها دوباره به جمع کشورهایی بازگشته اند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود داشته است .

ضرورت توجه به بازارهای جدید و کشف نشده

جهانگیری خاطرنشان کرد: بازارهای هدف باید بسیار مورد توجه قرار گیرندو در این میان توجه به کشورهای منطقه و همسایه و در کنار آن بازارهای جدید و کشف نشده ضروری است .

وی با بیان اینکه کیفیت ارایه خدمات حرف اول و آخر را در بازار رقابتی کنونی می زند ، اضافه کرد: برای افزایش توان رقابتی در کشور باید هم افزایی میان شرکت های صادراتی در کشور ایجاد شود تا بتوان شرایط برای رقابت در بازارهای جهانی افزایش داد .

جهانگیری با اشاره به نقش مهم بانکها در تامین منابع مالی لازم برای صادرات گفت : وجود موسسات غیر متشکل پولی چالش های اجتماعی بسیاری راایجاد کرده و عدم اطمینان به بانکها نیز موجب شد تا بخشی از منابع بانکهای خصوصی به سمت بانکهای دولتی گرایش پیدا کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار