مولاوردی:

برنامه دولت دوازدهم در حوزه زنان مورد استقبال قرار گرفت

معاون رییس جمهور اقداماتی از حوزه زنان را در دولت یازدهم بیان کرد و گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم که برنامه هایش مورد استقبال قرار گرفت، شاهد ارتقای شاخص هایی باشیم که در این حوزه مبین بهبود وضعیت باشد.

کد مطلب: ۶۴۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ شهیندخت مولاوردی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در جمع دانشجویان دختر پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای پرداختن به فرهنگ رضوی، شناساندن و ترویج آن است.

معاون رییس جمهور در خصوص اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ رضوی بیان کرد: به نظر می رسد با رجوع به فضای سیاسی عصر امام رضا(ع) ببینیم که شبهه های انحرافی زیاد وجود داشته و روش امام رضا(ع) برای انتقال فرهنگ ناب، روش مناظره که امروزه با نام کرسی های آزاداندیشی ذکر می شود، بوده است.

مولاوردی افزود: بااین نگاه ایشان توانستند قدمی بزرگ برای حفظ دین و ترویج آن بردارند. ما درشرایط مشابه هستیم به ویژه با انقلابی که در فناوری اطلاعات و ارتباطات رخ داده و شبهه هایی که ازاین طریق در حال ترویج است.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) پا به پای امام رضا(ع) توانستند در آن زمان موثر باشند این مناسبت ها یادآوری می کند که باید در این زمینه تلاش شود تا شناساندن این شخصیت ها برای جوانان رخ دهد.

معاون رییس جمهور اشاره کرد: این نشست در آستانه دولت دوازدهم تشکیل شده و امروز آخرین جلسه هیئت وزیران بود. برنامه های ارائه شده دولت دوازدهم مورداستقبال قرار گرفت و در حوزه زنان و خانواده به نظر می رسد با اجرای آن در ۴سال آینده شاهد ارتقای شاخص هایی باشیم که در این حوزه مبین بهبود وضعیت باشد.


معاون رییس جمهور اشاره کرد: تدوین راهکارهای اجرایی این قانون بسیار مهم است که بخشی از مطالبات دختران در این چارچوب پاسخ داده می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان هم برنامه هایی نوشته شده افزود: بررسی هایی صورت گرفت که تفکیک سازمان ملی جوانان قبل از چینش کابینه نهایی شود اما به زمان معرفی کابینه نرسید امیدواریم با تفکیک حوزه ورزش از جوانان بتوانیم در زمینه نیازهای ۲۱ میلیون دختر و پسر پاسخگو باشیم.

مولاوردی در خصوص مجموعه های سیاست ها و پژوهش های انجام شده بیان کرد: پروژه بررسی مطالبات و انتظارات زنان ایران انجام شده است که در این راستا مطالبه اول آنها رفع تبعیض ، مطالبه دوم اشتغال و مطالبه سوم مطالبات حقوقی است.

معاون رییس جمهور گفت: در ۴سال گذشته توانستیم ریل گذاری لازم را انجام دهیم در دولت دوازدهم اولویت ها تعیین شده با ورود به این دولت برنامه توانمند افزایی زنان را داریم تا رویکرد عدالت جنسیتی محقق شود ودر پایان دولت شاهد اجرای این برنامه باشیم و توسعه متوازن و همه جانبه در حوزه زنان دیده شود.

مولاوردی با تاکید براینکه زنان شاغل نباید بین مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی یکی را بپذیرند گفت: در خصوص افزایش مرخصی زایمان بررسی هایی انجام و برای موانع اجرایی آن راهکارهای اجرایی ارائه شد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه مطالبه اشتغال را یک نیاز می‌دانیم، گفت: اقدام کردیم به وضعیت زنان شاغل بی تفاوت نباشیم در این راستا در دولت ۱۱ بین حوزه زنان و خانواده یک توجه متوازن اتفاق افتاد.

مولاوردی بیان کرد: معتقدیم زمانی فرآیند توسعه در کشور اتفاق می افتد که توانایی زنان و دختران را توسعه ببخشیم و آن ها را نیمی از سرمایه انسانی کشور بدانیم.

وی افزود: باید به جای اینکه تمرکز بر دختران علم اموز داشته باشیم بیشتر بر تربیت دخترانی توانمند و کارآفرین تمرکز داشته باشیم تا توسعه در جامعه رخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار