رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

آموزش كتاب «لک لکی درکار نیست» در مدارس صحت ندارد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در فضای مجازی مطلبی منتشر شده مبنی بر اینکه کتاب « لک لکی درکار نیست» جزو کتاب های درسی است، اين مطلب به هیچ وجه صحت ندارد.

کد مطلب: ۶۲۳۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان اظهاركرد: این کتاب حتی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم ندارد و مترجمان به صورت انتخابی آن را چاپ و در فضای مجازی منتشر کرده اند.
وی با بیان اینکه در برخی فضاهای مجازی آمده که این کتاب در آموزش و پرورش ارایه شده است حال آنکه ما چنین کتاب درسی یا کمک درسی نداریم، یادآورشد: باید پی گیری شود که کجای آموزش و پرورش و در کدام مدرسه این کتاب ارایه و آموزش داده شده است.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: متن این کتاب درباره نوع آموزش های جنسی است که بخشی از این آموزش ها در برنامه آموزش های پیش از ازدواج برای جوانان درآستانه ازدواج ارایه می شود اما به لحاظ عرفی و حیای جمعی قابل ارایه نیست.
محمدیان با اشاره به اینکه این کتاب حتی اگر به وزارت ارشاد می رفت هم مجوز نشر نمی گرفت، افزود: «کتاب لک لکی در کار نیست» اکنون صرفا به صورت الکترونیک و بدون دریافت مجوزهای لازم ارایه شده است و شایعه آموزش این کتاب در مدارس خلاف واقع است.
وی اضافه کرد: این نوع حرکت ها، اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان دارد که فرمودند «برخی از جریانات هستند که می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و اعتبار آن را مخدوش کنند.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهاركرد: با ساخت این نوع خبرهای جعلی به نظر می رسد برخی افراد مصمم شده اند که به هر طریقی به آموزش و پرورش آسیب زده و نيت خود را عملیاتی کنند.
محمدیان بیان داشت: همکاران فرهنگی، خانواده ها و دانش آموزان باید توجه کنند که برنامه درسی رسمی برنامه ای است که از طریق آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی ارایه می شود و فهرست کتاب های مناسب دانش آموزان از طریق فصلنامه رشد و سامانه مورد تایید وزارتخانه در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که مسوولیت تهیه کتاب برای کتابخانه مدارس را دارد نیز هرگز از این نوع کتاب ها خریداری نمی کند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس جزو برنامه های آموزش و پرورش است اما ساز و کار آنها سامان بخشی است، لذا به دوستان توصیه می کنم که نسبت به شایعات بی اعتنا باشند زیرا در آموزش و پرورش چنین اتفاقی نمی افتد.
محمدیان عنوان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و معلمان عناصر فهیمی هستند که اجازه نمی دهند مسایل خلاف اخلاق به صورت برنامه ای وارد آموزش و پرورش شود و از طرف دیگر به همکاران فرهنگی متذکر می شوم که پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب، برخی دنبال ارزش زدایی از آموزش و پرورش هستند، به همین دلیل دست به دامن شایعات می شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: به خانواده ها و معلمان توصیه می کنم سراغ برنامه های غیر رسمی نروند و به کتاب های آموزشی و کمک آموزشی غیر استاندارد که مورد تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیست، اعتنا نکنند زیرا این کتاب ها یا به قصد تجارت وارد چرخه تولید شده، یا بخشی از این ها غرض های فرهنگی دارند و یا با نام جعلی کتاب را منتشر کرده اند.
محمدیان با بیان اینکه مشابه این شایعه یکی دو ماه قبل نیز اتفاق افتاده است، ادامه داد: یکی دو ماه قبل در یک مجلس مهمی فردی عنوان کرده بود که آموزش و پرورش کتابی را منتشر کرده که تصویر دختر و پسر را طوری کنار هم گذاشته اند تا به هم برسند و این کار را نوعی بی عفتی خوانده بود، در حالی که این کتاب مربوط به آموزش و پرورش نبوده و ناشری که کار کمک آموزشی می کرده، کتاب را منتشر کرده است.
وی اظهار داشت: معتقدیم که صرفا برنامه رسمی آموزش و پرورش اعتبار دارد و باید عدالت تربیتی اتفاق بیافتد و هر دانش آموز و کودک لازم التعلیمی باید بتواند از آموزش و پرورش با کیفیت فارغ از جنسیت، موقعیت اجتماعی، شهری یا روستایی بودن بهره مند شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: البته ما در آموزش ها بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موظف هستیم فرصت های تربیتی با کیفیت را با توجه به ویژگی های مناطق روستایی، عشایری و دو زبانه فراهم کنیم..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار