دبیر جشنواره کتابهای قرآنی رشد:

انتخاب 313 کتاب از77 ناشر/تعداد کتابهای قرآنی امسال،دو برابر شده است

رئیس دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش با اشاره به اینکه تعداد کتابهای ارسالی به جشنواره کتابهای قرآنی رشد از 300 عنوان به 600 عنوان رسیده گفت:رشد قابل توجهی را در حوزه کتابهای قرآنی شاهد بودیم.

کد مطلب: ۶۱۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمد ناصری در نشست خبری چهاردهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد و دومین جشنواره کتابهای قرآنی رشد با اشاره به این که هدف از برگزاری جشنواره کتابهای قرآنی حساس کردن ناشران و پدیدآوردگان به موضوع آموزشهای قرآنی است گفت: این از جمله مقولاتی بود که همیشه حرفش زده می شد اما برای پر کردن خلأها عملی انجام نمی شد.

وی با اشاره به دو برابر شدن تعداد کتابهای ارسالی به جشنواره دوم قرآنی گفت: احساس نیاز در این حوزه از یک طرف و پرداختن به حوزه یادگیری قرآن در اسناد تحولی از طرف دیگر این وظیفه ذاتی را برای دفتر انتشارات ایجاد کرد که ما شرایط آن را مهیا کنیم .همچنین نیاز مخاطب خصوصا در سنین دانش آموزی ایجاب می کند کتابهای مناسب انتخاب شوند تا از خیل عظیم کتابها بهترین ها انتخاب شوند. کار ما تهیه فهرست کتابهای مناسب است و این کار را بر همان اساس دنبال می کنیم .

رئیس دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی خاطرنشان کرد: شاید یکی از رسالتهای این جشنواره این است که خلأهای موجود در این حوزه را پیدا کنیم.

وی با ارائه آماری در خصوص دومین جشنواره کتابهای قرآنی رشد گفت: 600 عنوان کتاب ارسالی بررسی شده که 313 عنوان از 77 ناشر مناسب تشخیص داده شده است. سهم ناشران شهرستانی از کل آثار 54 درصد بوده که سهم قم از کل کتابها 35 درصد است.

ناصری ادامه داد: کتابهای قرانی در حوزه بزرگسال تقریبا دو برابر گروه های دانش آموزی است که این خود نکته قابل توجهی محسوب می شود. مسابقه در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال برگزار می شود که هر یک از گروه ها شامل سه زیرگروه موضوعی با عنوان 1. آموزش قرآن 2. مفاهیم و معارف و علوم قرآنی و 3. تفسیر و ترجمه می باشد که هر گروه را سه داور ارزیابی کردند که تحت نظر کمیته نظارت بر فرایند داوری کار می کنند.

وی در خصوص نامزدهای مراسم اختتامیه گفت: 39 کتاب نامزد مراسم نهایی هستند که 15 کتاب در بخش دانش آموزی و 24 کتاب در بخش بزرگسال می باشند.در برگزیدگان نهایی 6 اثر برگزیده و 8 اثر تقلیدی داریم و به همه نامزدهای جشنواره هم لوح تقدیر تعلق می گیرد.

ناصری با اشاره به نیازهای روز جامعه در بخش تولید کتابهای قرآنی اظهار داشت: زبان و نثر متناسب با مخاطب ، خلاقیت در ارائه محتوا، زاویه دید برای ارائه محتوا مورد توجه ما بوده است.

وظیفه ما شناسایی کتابهای مناسب است

رئیس دفتر انتشارات سازمان پژوهش درباره حمایت از پدیدآوردگان برگزیده جشنواره رشد گفت: وظیفه ما در آموزش و پرورش شناسایی کتابهای خوب و ارائه فهرست آن به مدارس کشور است ولی وظیفه خرید کتاب و تجهیز کتابخانه های مدارس با معاونت پرورشی است که ما هر سال موقع خرید برای کتابخانه ها این فهرست را تبلیغ و ترویج می کنیم .

چهاردهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد و دومین جشنواره کتابهای قرآنی دوشنبه 4 اردیبهشت ماه در سالن کوثر مسجد امام صادق (ع)میدان فلسطین برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار