رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي:

جايي كه حاكميت سياسي در دست ما نيست، كار فرهنگي بهترين فرصت است

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در جمع دانش آموختگان جامعة المصطفي گفت: در جاهايي كه حاكميت سياسي در دست ما نيست، كار فرهنگي بهترين فرصت است و در بين كارهاي فرهنگي مناسب‌ترين كار كار آموزشي از سطوح پايين است.

کد مطلب: ۶۰۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان صبح امروز 8 اسفند 95 در ديدار با دانش‌آموختگان مجتمع آموزشي بين المللي جامعة المصطفي با ذكر روايتي از حضرت فاطمه (س) در خصوص اهميت آموزش به ديگران اظهار داشت: تعليم و تربيت امري مقدس است و كار آموزش دادن كار مباركي است. حضرت محمد (ع) در سفر دشوارشان به طائف با اينكه مورد آزار و اذيت مشركان قرارگرفته بودند اما هدايت شدن تنها يك نفر را دستاورد مهمي براي اين سفر توصيف كردند؛ لذا امروز در فعاليت هاي فرهنگي، تك تك افراد را درنظر مي گيرند خصوصا عقيده دارند اگر زنان و دختران آموزش ببينند تاثير آن بر جامعه بيشتر است.

وي ادامه داد: كار در سنگر تعليم و تربيت توفيق مباركي است كه نصيب شما شده و من هميشه به حال برادرم جناب آقاي اعرافي (رئيس جامعة المصطفي و امام جمعه قم)، كه به اين كار بزرگ موفق شدند، غبطه خورده ام و ما امروز از وجودشان در آموزش و پرورش هم بهره مند مي شويم.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در ادامه ضمن معرفي فعاليت هاي اين سازمان در زمينه تاليف كتب درسي و انتشار مجلات كمك آموزشي و ساير فعاليت هاي آموزشي و پرورشي گفت: در كنار اينها ما تجربه همكاري با كشورهاي مختلف را هم داريم مثلا چند سال قبل كتابهاي درسي كشور افغانستان را از صنف (پايه) اول تا دوازدهم با همكاري صاحب نظران خودشان نوشتيم؛ هرچند بعدا مزاحمت هايي ايجاد شد و كساني كه به افغانستان كمك مي كنند دولت را در اين زمينه تحت فشار قرار دادند.

وي در همين خصوص افزود: هدف ديگر از اين همكاري اين بود كه اصطلاحات فارسي در سه كشور ايران و افغانستان و تاجيكستان را ترويج كنيم.

حجت الاسلام محمديان در خصوص اهميت كار فرهنگي در پرورش تفكر انقلابي گفت: در جاهايي كه حاكميت سياسي در دست ما نيست، كار فرهنگي بهترين فرصت است و در بين كارهاي فرهنگي مناسب‌ترين كار كار آموزشي از سطوح پايين است؛ چون دانشگاه گرچه فرصت خوبي براي پرورش تفكر انقلابي است ولي كمي دير است. معمولا انتلكتوئل ها وقتي وارد مشغله هاي زندگي و كار مي شوند در مقابل زندگي به ركوع و سجود مي افتند و تفكر انقلابي را فراموش مي كنند؛ اما كساني كه از كودكي و نوجواني تحت تربيت اسلامي بزرگ شده اند، اين تفكر در وجودشان نهادينه مي شود.

وي خاطرنشان كرد: توصيه من اين است كه حتي اگر در دوره دانشگاه كار مي كنيد ارتباطتان را با مدرسه قطع نكنيد. من امروز خودم را مرهون دوران كودكي و مدرسه مي دانم. كار فرهنگي را كم‌بها ندانيد و كار آموزشي را موثر بشماريد، هرچند كار فرهنگي زماني طولاني مي طلبد تا به نتيجه برسدولي وقتي اين بذر پاشيده شد و روييد، درخت تناوري مي شود كه هميشه ثمر مي دهد.

گفتني است، دانش آموختگان مجتمع آموزشي بين‌المللي جامعة المصطفي امروز در قالب هجدهمين برنامه "يك روز با درهاي باز" با حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي و معاونان اين سازمان ديدار كردند و به بازديد از بخش هاي مختلف تاليف كتاب هاي درسي پرداختند. در اين ديدار طرفين درخصوص گسترش همكاري هاي دو يا چندجانبه در حوزه آموزش مبتني بر علوم اسلامي خصوصا آموزش پيش از دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار