مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا گفت:

آموزش، مهم ترین وظیفه معاونت فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اساسی ترین کار که از سطح کشور بر عهده معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گذاشته شده بحث آموزش است که این طرح برای یادآوران، یاوران و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۰۰۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

حسین وجدان پرست در گفت و گو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی در سطح کشور است که در استان ها به صورت شورایی با ریاست نماینده ولی فقیه، قائم مقامی استاندار و دبیری فرمانده سپاه آن استان به تفکیک معاونت ها در ادارات مختلف اداره می شود.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره اینکه معاونت فرهنگی این ستاد با سه مدیریت زیر مجموعه آموزش، پژوهش و تحقیقات، مدیریت رسانه و مدیریت فرهنگ و هنر و مطبوعات به دستگاه تعلیم و تربیت محول شده است، افزود: بحث امر به معروف و نهی از منکر اداره کل آموزش و پرورش استان در دو بعد مطرح است که بعد اول مانند تمامی ادارات کل استان در قالب شورای امر به معروف و نهی از منکر مشکلات مطروحه همکاران را بررسی و راهکارهای اصلاحی را ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد زیر نظر معاونت فرهنگی فعالیت می کند که با ارائه ی گزارش 6 ماهه اطلاعات جمع آوری شده به ستاد استان تحویل داده می شود.

آموزش، مهم ترین وظیفه معاونت فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان خاطر نشان شد: اساسی ترین کار که از سطح کشور بر عهده معاونت فرهنگی گذاشته شده بحث آموزش است که این طرح برای یادآوران، یاوران و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در گروه های دانش آموزی، فرهنگیان و اقشار غیرکارمند به صورت مقدماتی و تکمیلی با نظارت کامل بر کیفیت و کمیت آن در مناطق و نواحی استان برگزار شده است.

وجدان پرست ادامه داد: کلاس های تکمیلی تا پایان سال 1395 برای همکاران در سراسر استان در گروه های بانوان و آقایان برگزار می شود تا بعنوان مدرس در آموزش های بعدی بکار گرفته شوند لازم به توضیح اینکه این همکاران از کارشناسان ارشد رشته های معارف و مرتبط هستند.

وی تصریح کرد: در دوره های مقدماتی مدرس ها از طریق ستاد امر به معروف استان درخواست و معرفی شد که معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ساماندهی و نظارت را برعهده گرفته بود.

فضای مجازی، عمده جهت کلاس های امر به معروف و نهی از منکر سال 96

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به هفته ی امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم، از اجرای برنامه هایی در سطح مدارس و بی نظیر در کشور خبر داد و اذعان داشت: برنامه ها کاملا با همکاری دانش آموزان اجرا می شود و ما نزدیک به 300 دانش آموز شناسنامه دار مداح در استان داریم که در برنامه های امربه معروف و نهی از منکر کوشا هستند.

وجدان پرست دربخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری و کلیدی معاونت فرهنگی اشاره کرده و اظهار داشت: نقش همه ی معاونت ها به نوعی در مقوله امر به معروف و نهی از منکر برجسته است ولی با توجه به اینکه امروز مسائل فرهنگی در جامعه از شرایط ویژه برخوردار بوده ومعاونت فرهنگی در کاستن آسیب های ناشی از فضای مجازی نقش کلیدی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه نسل نوجوان در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد و پاره ای اطلاعات ناصحیح از طریق فضای مجازی وارد ذهن دانش آموزان می شود که باید از طریق آموزش متذکر شد و به همین جهت کلاس های سال بعد به این جهت سوق خواهد داشت.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان گفت: امسال کلاس های در راستای احکام، بحث های امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام و مفاهیم حقوقی آن برگزار شد.

نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر برای همگان

وجدان پرست اذعان داشت: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس و شورای نگبان و به صورت قانون به دولت ابلاغ شده پیش بینی می شود به زودی بودجه و نیروی انسانی لازم در اختیار ستادها قرار گیرد تا نتایج بهتری از اقدامات به دست بیاوریم.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: بحث امر به معروف و نهی از منکر موضوع واجب در دین اسلام است و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم این واجب در اسلام به فراموشوی سپرده شود و همه باید در این امر شارکت داشته باشند و آن طور که مدنظر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطار بوده در جامعه پیاده کنیم و وظیفه بودن آن برای همگان نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار