حمیدرضا قطبی در گفتگو با پانا مطرح کرد:

بحث آهنگسازی برای ما حائز اهمیت بود/سعید انصاری آهنگساز «جامه دران»

خبرگزاری پانا: کارگردان فیلم «جامه دران» گفت: این فیلم یک ملودرام خانوادگی است که لزوم ساخت موسیقی برای ما از ابتدا احساس می شد و حائز اهمیت بود.

کد مطلب: ۲۸۲۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا قطبی کارگردان فیلم سینمایی «جامه دران» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: فیلم «جامه دران» در سال 90 پروانه ساخت گرفت ولی مشکلاتی برای تولید آن وجود داشت که باعث شد سال 92 با همت آقای ساداتیان مراحل تولید و ساخت آن آغاز شود.

وی افزود: ما یک پروژه تولیدی بعد از ساخت و مراحل پروداکشن این فیلم داشتیم که می شود گفت حدود یک سال هم مراحل پس از تولید آن طول کشید. این فیلم فصل های مختلف داشت و ما کودک هم داشتیم که نیاز داشت صبر کنیم زمان بگذرد و این شرایط پیچیده ای را برای ما ایجاد می کرد.

این کارگردان تصریح کرد: داستان فیلم «جامه دران» در مورد دختری است که در مراسم ختم پدر خود متوجه حقایقی از زندگی پدرش می شود که در طول فیلم این حقایق یکی یکی برملا می شود و اتفاقات گوناگونی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: کل مجموعه تلاش کردند روند ساخت این فیلم به آن شکلی که باید اتفاق بیفتد پیش برود. در حال حاضر فیلم در مرحله موسیقی و آهنگسازی قرار دارد که به همت سعید انصاری انجام می شود. تمامی کارهای فیلم انجام شده است و منتظریم این مرحله نیز پیش رفته و موسیقی ای که کاملا مناسب حال و هوای فیلم است روی آن گذاشته شود تا این مرحله را نیز با موفقیت به پایان برسانیم.

قطبی همچنین در پاسخ به اینکه بحث موسیقی فیلم چقدر برای این کارگردان در این فیلم حائز اهمیت بوده است، عنوان کرد: بحث موسیقی فیلم خیلی ارتباط مستقیم با خود جنس فیلم دارد، یک فیلمی است که خیلی نیازمند به موسیقی است و فیلم دیگری ممکن است اصلا نیازی به موسیقی نداشته باشد و با صدا و افکت هم همه مسائل حل شود این بستگی به ساختار و جنس فیلم دارد. در مورد فیلم «جامه دران» چون ما یک فیلم ملودرام داریم و یک ملودرام خانوادگی است لزوم ساخت موسیقی برای ما از ابتدا احساس می شد و تلاش کردیم حتما این اتفاق برای فیلم به بهترین شکل رخ دهد و آقای سعید انصاری هم حدود دو ماه است که روی موسیقی فیلم مشغول کار کردن هستند، امیدوارم موسیقی مناسب و خوبی برای آن ساخته شود.

قطبی در پایان خاطر نشان کرد: فیلم برای جشنواره فجر امسال ساخته می شود و امیدوارم آن طور که باید دیده شود. «جامه دران» فیلم تاثیرگذاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار