افتتاح رسمی و بازگشایی پیست اسکی بین‌المللی توچال؛

امکان استفاده جامعه فرهنگیان از پیست اسکی توچال

توچال؛ میزبان مسابقات اسکی آلپاین، اسنوبورد و پارااسکی در سال جاری 

تهران (پانا) - مراسم بازگشایی رسمی پیست اسکی بین‌المللی توچال، صبح امروز دوم بهمن با حضور مسئولان حوزه تربیت بدنی، فدراسیون اسکی، ورزشکاران و اصحاب رسانه در ایستگاه هفتم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
امکان استفاده جامعه فرهنگیان از پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال در ارتفاع حدوداً چهار هزار متری از سطح دریا قرار دارد و دارای امکانات رفاهی مناسبی، از جمله تله کابین و تله‌سیژ است که هتل این مجموعه برای اقامت علاقه‌مندان به کوهستان در شب نیز آمادگی کامل دارد.

درآمد ماهیانه ۱۰ میلیاردی مجموعه توچال

در نشست خبری افتتاح این پیست اسکی که با حضور رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی برگزار شد، روح الله امداد مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، اظهار کرد: از تله‌کابین توچال معمولا در طول سال یک میلیون نفر استفاده می‌کند. چیزی در حدود ۱۰ میلیارد تومان درآمد ماهیانه این مجموعه است. البته محدودیت‌های وجود دارد از جمله اینکه فعالیت تله‌کابین از ظهر از پایین به بالا تعطیل است و باید مردم تا ساعت ۴ به پایین منتقل شوند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری، هزینه‌های بسیار سنگینی است، افزود: اینکه یک پیست اسکی، بتواند از فدراسیون جهانی مجوز بین‌المللی دریافت کند به این صورت است که نمایندگان فدراسیون جهانی بازدید می‌کنند و براساس پارامترهایی تشخیص می‌دهند که یک پیست از استانداردهای بین‌المللی برخوردار هست یا نه، که خداروشکر است پیست هم از استانداردهای بین‌المللی برخوردار است. به این ترتیب ما می‌توانیم مسابقات جهانی را در این پیست برگزار کنیم.

رایزنی برای استفاده از ماشین‌های برف‌ساز در توچال

امداد با بیان اینکه معمولا در آبان پیست اسکی ما هر سال شروع به فعالیت می‌کرد، گفت: امسال به خاطر کمبود بارش‌ها، پیست مقداری دیرتر آماده بهره‌برداری شد. در کشورهای دیگر از دستگاه‌های برف‌ساز استفاده می‌شود اما ما امکان استفاده از دستگاه برف‌ساز را نداریم. دستگاه‌ها آب را تبدیل به برف می‌کند. اکنون با مشاور خارجی در حال رایزنی هستیم که آیا ما می‌توانیم برف‌های آب شده را ذخیره کنیم و تبدیل به برف کنیم.

مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی توچال ادامه داد: به طور متوسط از ۱۶ کشور سفرا، وابستگان نظامی و خارجی‌های مقیم کشورمان از این مجموعه استفاده می‌کنند. از کشورهای آسیایی، اروپایی و عربی نیز از مجموعه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای روز پدر و میلاد حضرت امیرالمومنین تخفیفات ۵۰ درصدی برای استفاده از این مجموعه در نظر گرفته شده است، گفت: خبرنگاران هم از تخفیفات ۲۰ درصدی استفاده از این مجموعه برخوردار هستند و تمام اهداف ما از این اتفاق، افزایش نشاط اجتماعی است.

صفر شدن مرگ و میر در توچال

امداد با بیان اینکه فدراسیون اسکی و تیم ملی ایران خط قرمز ماست و تمام توان خود را برای کمک به تیم‌های اسکی و پارااسکی به کار خواهیم بست، گفت: ما ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون اسکی داریم. همچنین با هیات کوهنوردی استان تهران تفاهمی بستیم که تیم حرفه‌ای در مناطق مختلف مستقر می‌شدند و آمار مرگ و میر ما به صفر رسید. در حالیکه قبلا حدود ۵ و ۱۰ نفر متاسفانه به دلیل سقوط یا اینکه آموزش‌های لازم را ندیده بودند جان خود را از دست می‌دادند.

در ادامه این نشست رئیس فدراسیون اسکی با بیان اینکه پیست اسکی توچال ۲۰ سال جوان شده است و زیرساخت‌های خیلی خوبی آماده شده است و ورزشکاران ما به راحتی و به خوبی و با تمام امکانات از این مجموعه استفاده می‌کنند.

شمشکی ادامه داد: نمایندگان فدراسیون جهانی مسابقات ما را رصد و ثبت می‌کنند. در رشته مارپیچ کوچک و بزرگ و ... مسابقات در این پیست برگزار می‌شود و این پیست مورد تایید و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و امنیت دستگاه‌ها در مجموعه توچال افزایش یافته است، گفت: همین موضوع نیز باعث جذب گردشگر بیشتر به این مجموعه شده است.

شمشکی با بیان اینکه اسفند و فروردین بهترین زمان برای مسابقات است چون زمین برای ورزشکاران ما سفت است، گفت: ما امسال علاوه برای مسابقات داخلی، میزبان مسابقات آلپاین، اسنوبورد و پارااسکی را خواهیم داشت.

توچال تنها پیست اسکی دارای برف طبیعی در جهان

وی با بیان اینکه توچال تنها پیست اسکی در جهان است که با برف طبیعی پر می‌شود، گفت: حدود نصفی از سال از پیست اسکی توچال استفاده می‌شود و این در دنیا بی‌نظیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار