در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد:

راه‌اندازی هلدینگ گردشگری شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، گفت در حوزه گردشگری تهران، قصد داریم یک هلدینگ یا شرکت مادرتخصصی گردشگری تاسیس کنیم که شروع و مقدمه ای برای تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی هلدینگ گردشگری شهرداری تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های ستاد گردشگری در ایام نوروز و هفته میراث فرهنگی و گردشگری، ارائه شد و اعضای کمیسیون ضمن ابراز رضایت از عملکرد این ستاد، از سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران، تقدیر کردند.

در این جلسه سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: موضوع گردشگری و میراث فرهنگی در مدیریت شهری همچنان نهادینه نشده است و با وجود ارائه خدمات در این حوزه، شهروندان همچنان از خدمات مدیریت شهری در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اطلاع دقیقی ندارند؛ مدیریت شهری علاوه بر خدماتی که در موزه‌ها، باغ موزه‌ها و بوستان ها و شهربازی ها سطح شهر ارائه می کند، هزینه های بسیار زیادی برای بازپیرایی و مرمت آثار تاریخی شهر انجام داده است اما هیچ وقت نتوانستیم این خدمات را به صورت یکپارچه به شهروندان، ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه قصد داریم یک هلدینگ یا شرکت مادرتخصصی گردشگری تاسیس کنیم که شروع و مقدمه ای برای تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خواهد بود، در راس این هلدینگ یکی از شرکت های فعال فعلی حوزه‌ فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران قرار خواهد گرفت و تمام مجموعه های گردشگری شهرداری تهران را زیرنظر این هلدینگ فعالیت خواهند کرد.

در ادامه نرگس معدنی پور رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران به طرح سوالات و مطالبات کمیسیون از ستاد گردشگری شهرداری تهران، پرداختند.

همچنین قاسمی سرپرست ستاد گردشگری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های این ستاد در ایام نوروز و هفته میراث فرهنگی و گردشگری، ارائه کرد.

قاسمی با بیان این که تمام تلاش ما این است که تهران را به شهروندان بشناسیم، گفت: رویکرد ستاد گردشگری شهرداری تهران در سال 1402 توسعه گردشگری پایدار شهری و تبدیل تهران از معبر به مقصد گردشگری است. در این زمینه ابرپروژه بازشناسی و معرفی شهر تهران به عنوان مقصد گردشگری بر پایه مشارکت عموم شهروندان، نخبگان و نهادهای متولی، تعریف شده است.

وی افزود: براساس این ابرپروژه پنج کلان پروژه؛ ایجاد سازمان گردشگری و مراکز تفریحی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها با عنوان تهران مقصد گردشگری ، توسعه ظرفیت تهران شناسی، تهران دیدنی و راهبری احداث مراکز تفریحی و گردشگری، تعریف شده است.

سرپرست ستاد گردشگری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تصریح‌کرد: سندجامع گردشگری با همکاری مطالعات شهرداری تهران نیز در حال تدوین است و امسال آماده ارائه خواهد شد.

وی اظهارداشت: در زمینه تشکیل هدلینگ و سازمان گردشگری نیز معتقدم باید به گونه‌ای عمل کنیم تا در آینده، بتوانیم با افتخار از این هلدینگ نام ببریم و از این مسیر در طول سال‌های آینده خدمات ویژه‌ای به شهروندان تهران ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار