«قاهان» قم از مناطق چهار فصل ایران

دره و تنگه قاهان نقطه هدف گردشگری است

قم (پانا) - قاهان قم یکی از مناطق چهار فصل در ایران است که در هر فصل و زمانی، زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ تنگه قاهان نیز هرساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
«قاهان» قم  از مناطق چهار فصل ایران

قاهان قم یکی از منطقه های چهار فصل در ایران است که در هر فصل و زمانی، زیبایی های خاص خود را دارد که به دلیل این ویژگی گردشگران زیادی را جذب می کند.

قاهان در 35 کیلومتری جاده ساوه_سلفچگان واقع شده که به لحاظ تقسیمات کشوری در حوزه استحفاظی استان قم قرار دارد و یکی از بخش‌های خلجستان به حساب می‌آید.

قاهان به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان قم است که گردشگران ایرانی و خارجی زیادی برای تعطیلات نوروز به قاهان سفر کرده و تعطیلات را در آنجا می گذرانند.

در فصل بهار می توان انواع و اقسام گل ها را در این منطقه ملاحظه و مشاهده کرد. در تابستان همه چیز برای یک ییلاق فوق العاده آماده است، در پاییز رنگ‌های قرمز، نارنجی و طلایی برای شما دلبری خواهند کرد و خاطره انگیزترین پاییزها را برای شما می سازد و در فصل زمستان دشتی خوابیده در زیر برفی یک دست صاف و سفید را ملاحظه خواهید کرد.

در فصل پاییز علاقه مندان به رشته عکاسی راهی اینجا می شوند تا به شکار لحظات نارنجی رنگ منطقه مشغول شوند، با شروع زمستان اکثرا این مکان سفیدپوش می شود. گاهی مسیر منتهی به دره مسدود می شود، به طور کلی امروزه با اضافه شدن امکانات رفاهی و گردشگری مناسب در نزدیکی تنگه قاهان اینجا به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قم تغییر کاربری پیدا کرده است.

دره و تنگه «قاهان» نقطه هدف گردشگری

دره و تنگه قاهان قم یک تور گردشگری و طبیعتگری که به عنوان یک مکان و دره زیبای طبیعی در قاهان و استان شناخته شده است که در تعطیلات نوروز گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.

دره و تنگه قاهان قم از بهترین مناطق طبیعت گردی اطراف قم است که با شروع فصل گرما سیل عظیمی از مسافران برای برپایی پیک نیک و یک بیرون شهر خنک راهی آن می شوند، این تنگه فوق طبیعی در ما بین جاده ساوه به سلفچگان در ۸۰ کیلومتری شهر قم از توابع خجلستان واقع شده است.

خود این منطقه میزبان تعداد زیادی روستای گردشگری از جمله روستای قاهان، کاسوا، بنابر، نویس و آغلک است که در هر کدام شاهد طبیعی بکر و درختان سر سبز در فصل بهار و تابستان خواهید بود.

از جمله دیدنی های دره و تنگه قاهان قم می توان به تعدادی غار، امامزاده هادی (ع)، رودخانه، چشمه سارهای طبیعی ، مناطق برپایی پیک نیک، مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی اشاره کرد.

دانش آموز خبرنگار: نرگس فارسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار