رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با پانا:

جمهوری اسلامی حاضر است حقیقت را در منظر جهانیان قرار دهد؛ کمیته حقیقت‌یاب را به رسمیت نمی‌شناسیم

نامه‌ای به همتایان خود در پارلمان‌های اروپایی نوشتم اما هیچ یک پاسخ ندادند/ کشورهایی که خودشان در بحث حقوق بشر زیر سوال هستند، بانیان قطعنامه علیه جمهوری اسلامی هستند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت جمهوری اسلامی بارها اعلام آمادگی کرده است که حاضر است حقیقت را در منظر جهانیان قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جمهوری اسلامی حاضر است حقیقت را در منظر جهانیان قرار دهد؛ کمیته حقیقت‌یاب را به رسمیت نمی‌شناسیم

وحید جلال‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا درباره تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، اظهار کرد: «مردم دنیا سال‌هاست که به استانداردهای دوگانه غربی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق بشر واکنش منفی نشان داده‌اند. در ۴۳ سال گذشته، برای ما، این اولین‌بار نیست که مورد هجمه و تهاجم کشورهای غربی و استانداردهای دوگانه آن‌ها در حوزه حقوق بشر قرار می‌گیریم.»

وی اضافه کرد: «سال‌هاست این روند ادامه دارد و جالب است، کشورهایی که خودشان در بحث حقوق بشر زیر سوال هستند، بانیان قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی هستند.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: «کانادا سال‌هاست که این رویه را ادامه می‌دهد؛ گورهای دسته جمعی بومیان کانادا دو سال پیش کشف و موجب آبروریزی دولت کانادا شد اما از عذرخواهی نیز خودداری کردند. هنوز پرونده مواد شیمیایی آلمان که در زمان صدام حسین به دولت بعثی عراق داده است، مختومه نشده است و هنوز زخم سلاح‌های شیمیایی بر جان عزیزان ما بهبود نیافته است.»

وی با طرح این سوال که در کشورهای اروپایی با معترضان چه برخوردی می‌شود؟ گفت: «در موضوع جلیقه‌زردها آماری که من دارم، قریب به ۳۰ فرانسوی کشته شده است که همه آن‌ها شهروند بودند و حدود هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شدند که همه آن‌ها نیز شهروند بودند. در صورتی که در جمهوری اسلامی در اتفاقات و حوادث اخیر، ده‌ها نفر از نیروهای پلیس و بسیج که حافظان امنیت بودند، مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و شهید شدند.»

جلال‌زاده ادامه داد: «لذا همانگونه که وزارت امور خارجه اعلام کرد، ما این کمیته حقیقت‌یاب را به رسمیت نمی‌شناسیم و آن را دخالت در امور داخلی خود می‌دانیم.»

وی تاکید کرد: «اگر کشورهای غربی به‌دنبال حقیقت هستند، باید از روش دیگری وارد شوند. جمهوری اسلامی بارها اعلام آمادگی کرده است که حاضر است حقیقت را در منظر جهانیان قرار دهد.»

نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «من به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماه گذشته نامه‌ای به همتایان خود در پارلمان‌های اروپایی نوشتم مبنی بر اینکه اگر جویای حقیقت هستید، ما آماده همکاری هستیم اما متاسفانه هیچ یک از کشورهای اروپایی پاسخ این نامه را ندادند و تنها دلیل آن نیز این است که به دنبال حقیقت نیستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار