قادری در گفت‌وگو با پانا:

باید مسیر اشتغال و رشد علمی دانش‌آموزان را برای آینده فراهم کنیم

هیچ راهی برای جبران عقب‌افتادگی‌ها جز توجه به علم و فناوری و ارتقای نظام آموزشی و پژوهشی در کشور نداریم/ ضرورت حضور مسئولان در میان دانش‌آموزان

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز تاکید کرد هیچ راهی برای جبران عقب‌افتادگی‌ها و پُر‌کردن شکاف‌های بین کشور ما و کشورهای پیشرفته، جز توجه به علم و فناوری و ارتقای نظام آموزشی و پژوهشی در کشور وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
باید مسیر اشتغال و رشد علمی دانش‌آموزان را برای آینده فراهم کنیم

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت توجه بیشتر به نسل جوان و نوجوان و خنثی‌سازی حملات دشمن به این قشر اظهار کرد: «به نظر می‌رسد که با جوانان و دانش‌آموزان باید بیشتر صحبت شود و ابهامات و ذهنیت‌هایی که وجود دارد را برطرف کنیم تا به آینده امیدوار شوند. طبعاً اگر نسبت به آینده امیدوار باشند و احساس کنند که می‌توانند در ساختن آینده نقش داشته باشند و مسیری که در کشور می‌رویم، مسیر درستی است، قطعاً با دشمنان نظام و انقلاب همراهی نمی‌کنند.»

وی افزود: «‌شاید در طول دو سه سالی که با بحران کرونا مواجه بودیم، کمتر فرصت شده معلمان و مسئولان در بین دانش‌آموزان حضور پیدا کنند و ابهامات ذهنی‌شان را برطرف کنند. نیاز است در نشست‌های رو در رو این ابهامات برطرف ‌و مطالبات و خواسته‌های‌شان پیگیری شود. طبعاً ما باید مسیر اشتغال و رشد علمی دانش‌آموزان را برای آینده باز ‌و فرصت‌های خوبی را برای آینده فراهم کنیم. اگر این امیدواری ایجاد شود،‌ قطعا با توطئه دشمنان همراهی نمی‌کنند و دل در گرو نظام و انقلاب خواهند داشت.»

باید فرهنگ ایثار،‌ جهاد و از خودگذشتگی و توجه به هم‌نوع را در جامعه و در میان نسل جوان ترویج و توسعه دهیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «از سوی دیگر باید فرهنگ ایثار،‌ جهاد و از خودگذشتگی و توجه به هم‌نوع را در جامعه ترویج کنیم.»

قادری تصریح کرد: «این فرهنگ باید در جوانان فعلی ما توسعه پیدا کند و نباید اجازه دهیم که فرهنگ فساد و فحشا و بی‌توجهی به مصونیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی در جامعه گسترش پیدا کند.»

وی با تأکید بر ضرورت فراهم کردن امکان ازدواج برای جوانان، گفت: «اولین فرصتی که جوان امکان ازدواج پیدا کند حتی ‌اگر هزینه‌ها توسط پدر و مادر پرداخت شود حتما به‌سمت ازدواج برود چون با ازدواج، درک و احساس مسئولیت جوانان افزایش می‌یابد.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: «هیچ راهی برای جبران عقب‌افتادگی‌ها و پر‌کردن شکاف‌های بین کشور ما و کشورهای پیشرفته، جز توجه به علم و فناوری و ارتقای نظام آموزشی و پژوهشی در کشور نداریم. با استفاده از ظرفیت‌‌های فناوری و علمی‌ می‌توانیم کمیت و کیفیت تولید را افزایش دهیم و رشد و توسعه اقتصادی کشور را شتاب ببخشیم.»

باید فضا برای رفتن به سمت علم و فناوری و توجه به نخبگان بیشتر فراهم شود

قادری گفت: «در حوزه‌های نظامی، هوا‌فضا و فناوری هسته‌ای و سایر حوزه‌ها باید این فناوری‌ها به‌کار بیاید. باید فضا به‌سمت توسعه علم و فناوری و نوآوری برود. تلاش ما بر این باشد که بتوانیم از ظرفیت‌های علمی استفاده حداکثری کنیم.»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «در جامعه نباید تلقی نخبگان این باشد که خارج از کشور بیشتر به آن‌ها اهمیت داده می‌شود. اگر ما فضایی را فراهم کنیم، قطعا نخبگان خارج از کشور نیز به کشور خواهند آمد بنابراین باید تمام تلاش ما این باشد که این عقب‌ماندگی‌های فکری را کم کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار