مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

بازدید ایمنی از 900 مدرسه در پایتخت

آموزش‌های رایگان در حوزه ایمنی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود/ نامه مهم سازمان آتش‌نشانی تهران به رئیس‌جمهوری درباره چه بود؟

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به بازدید ایمنی از 900 مدرسه در پایتخت گفت این آمادگی در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد آموزش‌های رایگان در حوزه ایمنی به دانش‌آموزان ارائه شود.

کد مطلب: ۱۳۲۵۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید ایمنی از 900 مدرسه در پایتخت

قدرت‌الله محمدی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ایمن‌سازی مدارس شهر تهران توضیح داد:‌ «تقریبا 900 مدرسه در تهران را از نظر ایمنی بازدید کرده و برای آنها در این حوزه دستورالعمل صادر شده است تا ضوابط ابلاغی آتش‌نشانی را رعایت کنند.»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اضافه کرد:‌ «درخواست ما این است که مساله ایمنی در مراکز آموزشی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و دستورالعمل‌های آتش‌نشانی لحاظ شود.»

وی با اعلام آمادگی برای آموزش‌های رایگان به دانش‌آموزان در حوزه ایمنی گفت:‌ «این آمادگی وجود دارد که مدیران آموزشگاه‌ها به ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند تا نیروهای آتش‌نشانی به دانش‌آموزان آموزش‌های مربوط به حوزه ایمنی را به‌صورت رایگان ارائه دهند.»

پیگیری معافیت گمرکی تجهیزات آتش‌نشانی

محمدی همچنین درخصوص سرانجام درخواست سازمان آتش‌نشانی مبنی بر معافیت گمرگی تجهیزات این سازمان گفت: «بخشی از نیازمندی‌های سازمان آتش‌نشانی کل کشور نه فقط تهران، مربوط به واردات است. از رئیس‌جمهور و وزیر کشور درخواست کردیم با توجه به اینکه این تجهیزات در حوزه امدادی است از عوارض گمرک، معاف شوند زیرا برای دولت هم آورده چندانی ندارد اما برای سازمان آتش‌نشانی معافیت خوبی است چراکه بودجه‌های بسیار محدودی داریم.»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ادامه داد:‌ «این درخواست را در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری مطرح کردیم که امیدواریم با این درخواست که واردات تجهیزات آتش‌نشانی که مشابه آن در داخل تولید نمی‌شود، از عوارض گمرک معاف شود. نردبان،‌ لباس آتش‌نشانی و... تجهیزات وارداتی هستند که پیگیری می‌شود تا از عوارض گمرک معاف شوند. این درخواست اکنون در حال بررسی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار