امام جمعه ساروق در گفت‌وگو با پانا:

مطالبه‌گری از مسئولان خدمت ائمه جمعه به مردم است

تهران (پانا) - امام جمعه ساروق گفت یکی از حوزه‌های خدمت ائمه جمعه به مردم، مطالبه‌گری از مسئولان است به گونه‌ای که مشکلات منطقه را شناسایی و از طریق خطبه‌های نمازجمعه یا حضوری مطالبات را به گوش مسئولان دولتی، قوه قضاییه، مقننه و ... می‌رسانند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه‌گری از مسئولان خدمت ائمه جمعه به مردم است

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهر ساروق استان مرکزی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ضرورت مردمی‌بودن ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه از جنس مردم هستند و خود را ملزم به خدمت به مردم می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف به مردم خدمت می‌کنند، ادامه داد: یک موضوع، تبیین مسائل است که بصیرت‌افزایی و روشن‌گری خدمتی بسیار بزرگ است زیرا زمانی که روشنگری در جامعه باشد بسیاری از اختلافات، بدبینی‌ها، حرکات و اعمال ناپسند از بین می‌رود. موضوع دیگر جنبه‌های خدمات‌رسانی است که ائمه‌جمعه در دفاتر خود با تاسی از دفاتر نیکوکاری و کمک به معیشت مستضعفین و فقرا، پیگیر مشکلات آن‌ها از سوی نهادهای مربوطه باشد.

امام جمعه ساروق عنوان کرد: ایام کرونا یکی از حوزه‌هایی است که ائمه جمعه در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم بودند و در تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی، بسته‌های معیشتی و... حضور چشمگیری داشتند.

حجت‌الاسلام کوهی با اشاره به نقش مطالبه‌گری ائمه‌جمعه از مسئولان، گفت: یکی از حوزه‌های خدمت ائمه‌جمعه به مردم، مطالبه‌گری از مسئولان است به گونه‌ای که مشکلات و کمبودهای منطقه را شناسایی و از طریق خطبه‌های نمازجمعه و یا حضوری آن‌ها را به گوش مسئولان دولتی، قوه قضاییه، مقننه و ... می‌رسانند.

امام جمعه ساروق در پایان گفت: یکی دیگر از شیوه‌های خدمت‌رسانی به مردم، برگزاری مراسمات فرهنگی، مذهبی، ملی و .... با نظم و انسجام خاصی توسط ائمه جمعه است که این روش نیز تاثیر به‌سزایی در نزدیک کردن ارتباط مردم با ائمه جمعه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار