نشست ویژه رئیس فدراسیون کشتی با آزادکاران جوان

تهران (پانا) - علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، پیش از اعزام تیم کشتی آزاد جوانان به رقابت‌های قهرمانی آسیا در جمع آن‌ها حضور یافت و با آنان گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست ویژه رئیس فدراسیون کشتی با آزادکاران جوان

علیرضا دبیر در جمع اعضای تیم کشتی آزاد جوانان گفت: اینکه یک کشتی گیر از نونهالی بتواند به رده جوانان برسد، بسیار مهم است، چراکه بسیاری از اتفاقات مانع از حضور کشتی گیران در این رده می‌شود. قدر خود را بدانید، چراکه خانواده‌ها و مربیان شما برای اینکه در اینجا باشید متحمل زحمت‌های بسیار شده‌اند و خود شما نیز قطعاً سختی‌های زیادی را در این راه کشیده‌اید.

وی اظهار داشت: در رده‌ای حضور دارید که می‌توانید حتی به عنوان کشتی گیر بزرگسال در مسابقات به میدان بروید و اگر به نتایج مدال آوران المپیک نگاه کنید، بسیاری در سنین جوانی طلای المپیک را بدست آورده‌اند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: قطعاً یک قهرمان المپیک برای رسیدن به مدال طلا، سال‌ها پیش از آن هدف گذاری کرده و برای خود برنامه داشته و رمز موفقیت داشتن هدف و برنامه است. پس شما هم باید برنامه و هدف داشته باشید. نهایت سقف قهرمانی یک ورزشکار کسب مدال طلای المپیک است و اگر به آن دست پیدا کند، به قله اهداف ورزشی خود رسیده است و اگر بتواند افتخارات را تکرار کند خود را در تاریخ ورزش جاودانه خواهد کرد.

دبیر ادامه داد: کسب مدال طلا در قهرمانی آسیا و یا جوانان سکوی پرش شما برای موفقیت در آینده است، اما بدانید در دنیا ارزش مدال به کسب آن در رده بزرگسالان است و اگر بتوانید در رقابت‌های المپیک و جهانی، صاحب مدال آن هم از رنگ طلا شوید به هدف نهایی خود در عرصه‌ی قهرمانی دست یافته‌اید. داشتن هدف، سخت تمرین کردن، نظم و انضباط، احترام به مربی و والدین و مواظبت از جسم و روح از رموز اصلی موفقیت در کار است و اگر بر خدا توکل کنید، حتماً به آن چیزی که می‌خواهید می‌رسید.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن شما به تیم ملی بسیار هزینه شده و مربیان و خانواده شما عمر خود را در این راه گذاشتند. از طرفی شما به عنوان سرداران ورزش ایران راهی رقابت‌های بین المللی می‌شوید و برای سرافرازی مردم و پرچم کشورتان باید از تمام وجود خود مایه بگذارید و کم فروشی نکنید.

وی در مورد حضور محسن کاوه در رأس تیم کشتی آزاد جوانان گفت: قصد و هدفم از حضور کاوه در رده جوانان، انتقال سریع نسل جوان کشتی به رده بزرگسالان بود. معتقدم وی نیز مانند زنده یاد معزی پور در این کار تبحر خاصی دارد و اگر به ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جهانی نروژ نگاهی بکنید، در آنجا نیز چند کشتی گیر ما از رده جوانان بودند.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که برای ما از قهرمانی بیشتر اهمیت دارد، اخلاق و مردم داری شما است. البته منش، مرام پهلوانی و مردم داری در قهرمانان کشتی ما است، اما در تمامی جاها استثناهایی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم کشتی آزاد جوانان فردا تهران را به مقصد بحرین محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا ترک می‌کند تا روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مسابقات خود را برگزار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار