رئیس شورای شهر تهران:

هنوز جایگاه شهرداری‌ها در قانون اساسی به درستی تبیین نشده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند، گفت در قانون اساسی هنوز هم جایگاه شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است. مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و مدیریت محلی به مردم سپرده شده است. این جداسازی اتفاق بسیار خوبی بوده که هنوز در کشور ما جا نیفتاده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
هنوز جایگاه شهرداری‌ها در قانون اساسی به درستی تبیین نشده است

مهدی چمران در هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز قلم، اظهار کرد: نویسندگان جایگاه بالایی در جامعه دارند و ما این جایگاه را بزرگ می‌داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی هنوز هم جایگاه شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است. مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و مدیریت محلی به مردم سپرده شده است. این جداسازی اتفاق بسیار خوبی بوده که هنوز در کشور ما جا نیفتاده است.

وی ادامه داد: برخی افراد مسائل کوچک را با نمایندگان در میان می‌گذارند در حالیکه وظایف نمایندگان در شورا و شهرداری است. اگر مردم محل، شورا و شهرداری مسائل محله ای را حل کنند بسیاری از موازی کاری‌ها از بین خواهد رفت و هر دو مدیریت کلان و محله‌ای به جایگاه خود خواهند رسید به شرط اینکه حقوقی که باید به شهرداری پراخت شود، عملیاتی باشد.

چمران با بیان اینکه دولت سهم عوارض خود را به خوبی پرداخت کرده است، ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد که جایگاه شهرداری و دهیاری و تفکیک وظایف این نهادها با سایر دستگاه‌ها قابل لمس باشد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان در زلزله هرمزگان، گفت: تمام این زلزله‌ها یک یادآوری برای ما به ویژه در تهران است. باید از این حادثه درس عبرت بگیریم و ببینیم که اگر این زلزله در تهران اتفاق می‌افتاد چه فاجعه‌ای پیش می‌آمد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: ساخت، نظارت بر ساخت و در ابتدا در طراحی و در مرحله بعد اجرای ساختمان باید دقت و توجه جدی صورت بگیرد. باید یاد بگیریم که درست بسازیم تا ساختمان‌ها در برابر این زلزله‌ها پایداری مناسبی داشته باشند که اگر غیر از این باشد فاجعه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری، تصریح کرد: این نمایشگاه به اعتقاد من رویداد خوبی بود و در حد توان دستاوردها به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار