سخنگوی شورای شهر تهران؛

جزئیات برگزاری نمایشگاه تهران 1401 تشریح شد؛ رونمایی از اسناد شهرداری تهران

تهران (پانا) - سخنگوی شهرداری تهران جزئیات برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری نمایشگاه تهران 1401 تشریح شد؛ رونمایی از اسناد شهرداری تهران

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در نشستی با موضوع نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری، گفت: این نمایشگاه ۱۲ تا ۱۷ تیر در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و اولویت برگزاری مسأله اقتصاد شهری، جذب سرمایه‌گذاری و صدور خدمات است.

وی ادامه داد: نمایشگاه تهران 1401 سه بخش دارد که یک بخش آن مربوط به دستاورد ها و برنامه های شهرداری در همه حوزه هاست تمرکز اصلی این نمایشگاه برروی نخبگان تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران شهری است اینکه در شهر تهران چه نیازهایی وجود دارد و چه فعالیت هایی باید برای رفع این نیاز ها باید انجام شود . در تمامی بخش ها به طور شفاف برنامه‌ها ارائه می‌شود تا از نقد و نظر صاحب نظران استفاده کنیم.

وی با اشاره به دعوت شهرهای خواهرخوانده تهران به نمایشگاه گفت: اولویت اصلی ما جذب همکاری یا صدور خدمات است به طور مثال ما پیشنهاداتی برای راه اندازی فروشگاه شهروند در برخی از شهرها داشتیم که در حال بررسی آن هستیم همچنین به دنبال جذب مشارکت هایی در سایر فعالیتهای عمرانی شهری هستیم.

محمد خانی درخصوص حضور خواهر خوانده های تهران هم توضیح داد: ‌غرفه‌ها در اختیار سفارتخانه ها قرار می گیرند و از مدیران شهری برخی از شهرها نیز دعوت کرده‌ایم که در این نمایشگاه حضور داشته باشد همچنین در این نمایشگاه پنل های تخصصی در حوزه های مختلف برگزار می‌شود ، در این کارگاه های تخصصی ترکیبی از مدیران شهری و اساتید دانشگاهی حضور خواهند داشت.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از رونمایی بخشی از اسناد تاریخی شهرداری تهران خبر داد و گفت: برخی از این اسناد برای اولین بار رونمایی می‌شوند و از سازمانهای مختلف جمع‌آوری شدند برخی از اسناد مربوط به عملکرد شهرداری در دهه های ۴۰ و ۵۰ و.. است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کاهش درآمدهای شهرداری همچنان برگزاری همایش و جشنواره در دستور کار است درحالی که شهرداری به تازگی تبلیغات گسترده ای درخصوص عملکرد چند ماهه خود ارائه کرده است گفت: قرار نیست ما در خصوص عملکرد شهرداری گزارش بدهیم ما می خواهیم بگوییم چه می خواهیم بکنیم همچنین برای برگزاری نمایشگاه اسپانسر هم داشته ایم که بخشی از هزینه ها را جبران می‌کند و تلاش شده با کمترین هزینه برگزار شود البته برای برگزاری این نمایشگاه در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار پیش بینی شده است و مصوبه شورا در این رابطه داریم .همچنین این نمایشگاه و سرمایه‌گذاری معاونت مالی در برج میلاد با تاکید بر جذب سرمایه‌ها برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: برگزاری این همایش با هدف جذب سرمایه گذاری برگزار شده و همچنین با مشارکت هایی که جذب می شودوازبعد دیگر با اصلاح تصمیم گیری ها و دقیق شدن تصمیم سازان در موضوعات شهری کمک می کند هزینه ها خود را برگرداند.

به گفته محمد خانی دراین جشنواره از مسئولان و مقامات نیز خواسته ایم تا در حوزه های مختلف حضور داشته باشند و امیدواریم بخشی از مشکلات شهر تهران در این نشست ها برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار