عکس‌های «بی‌سر و بی‌صدا» در «پاییز» تماشایی می‌شوند

تهران(پانا) - عکس‌های صبا سرور با عنوان «بی‌سر و بی‌صدا» در گالری «پاییز» خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
عکس‌های «بی‌سر و بی‌صدا» در «پاییز» تماشایی می‌شوند

به گزارش روابط‌ عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه عکس صبا سرور با عنوان «بی‌سر و بی‌صدا» به کوشش هوفر حقیقی در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۲۶ قطعه عکس اجتماعی است که سرور طی دو سال عکاسی کرده است.

هوفر حقیقی کیوریتور این نمایشگاه درباره عکس‌های «بی‌سر و بی‌صدا» توضیح داد: آثار این نمایشگاه در فرم، شکلی از مستند اجتماعی دارد اما در محتوا، شخصی شده است. تلاش مستند اجتماعی در آشکارسازی اتفاقات و رخدادهای فرهنگی و اجتماعی است اما در محتوای آثار این نمایشگاه این آشکارسازی وجود ندارد و اتفاقا شاهد شکلی از به غیاب راندن سوژه‌ها هستیم.

وی افزود: این آثار هم ارجاعی به بی‌صدا بودن مدیوم «عکس» دارد و هم عکاس در ثبت آن‌ها به‌گونه‌ای عمل کرده است که سر آدم‌ها حذف شود. البته این حذف هم از طریق فوتوشاپ و ابزارهای دیگر نبوده،‌ بلکه محصول زاویه و لحظه‌ای است که عکاس انتخاب کرده است تا سرها در قاب دیده نشوند. این سرها به نوعی به غیاب فرستاده شده‌اند.
حقیقی در ادامه توضیح داد: سرهای انسان‌ها بیشترین اطلاعات را در یک عکس به ما می‌دهند، در این آثار اما اتفاقاً زاویه‌ای انتخاب شده است که سرها دیده نشوند. به معنای دیگر حذف سرها به‌واسطه تغییر در عکس ایجاد نشده، بلکه از طریق انتخاب زاویه از سوی عکاس شکلی از پاییدن را ایجاد کرده؛ گویی عکاس در حال پاییدن سوژه‌های خود است، بدون آنکه آن‌ها متوجه باشند.
نمایشگاه «بی‌سر و بی‌صدا» از ۱۰ تا ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (به جز روزهای شنبه) در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران به نشانی تهران، خیابان طالقانی خیابان موسوی شمالی (فرصت) ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار