آتش‌سوزی در یک ساختمان درمانی واقع در خیابان آفریقا

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران از وقوع حریق در یک ساختمان هفت طبقه درمانی در خیابان آفریقا خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌سوزی در یک ساختمان درمانی واقع در خیابان آفریقا

سید جلال ملکی دراین‌باره اظهار کرد: در ساعت ١۶:٠٨ امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان با کاربری درمانی، در خیابان آفریقا، قبل از چهار راه جهان کودک به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن بلافاصله سه ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان هفت طبقه که کاربری درمانی و کلینیک نیز داشته، رخ داده است. حریق از قسمت اسپیلیت یکی از اتاق‌های طبقه چهارم آغاز شده بود و به دلیل ریزش شعله‌های آتش به میز و کامپیوتر و سایر لوازم اطراف خود گسترش پیدا کرده بود.

ملکی با بیان اینکه اتاق حدودا ١٠ متری تقریبا شعله ور و شعله‌های آتش به سرعت در آستانه گسترش به سایر بخش‌های اتاق بود؛ گفت: تعدادی تجهیزات آزمایشگاهی نیز در محل وجود داشت که شعله‌ور شدن آن‌ها عملیات اطفای حریق را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود.

وی با بیان اینکه دود بسیار غلیظ، این واحد و واحدهای دیگر این ساختمان را دربرگرفته بود گفت: با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب، آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش مشغول جست‌وجو شدند که از همان واحد کانون حریق شش نفر را خارج کردند. همچنین حدود ٢۵ نفر نیز از سایر طبقات خارج شده و به محل امن منتقل شدند.

ملکی با بیان اینکه آتش خاموش و از گسترش به اطراف نیز جلوگیری شد. گفت: در این حادثه مورد خاصی پیش نیامد. این شاختمان دارای سیستم‌های اعلام حریق بود اما ظاهراً عملکرد مناسبی نداشته است. ساختمان‌هایی که سیستم اعلام دارند اما کار نمی‌کنند یا از کار افتاده است تفاوتی با ساختمان‌های بدون سیستم اعلام حریق ندارند. باید سرویس این سیستم ها به موقع انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار