برگزاری دوره‌های آموزش نویسندگی جشنواره خاتم

تهران (پانا) - فراخوان هشتمین دوره جشنواره خاتم روایت داستانی و داستان کوتاه ویژه پیامبر رحمت با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما» منتشر شد. دوره‌های آموزشی این جشنواره با همکاری حوزه هنری در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و کردستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های آموزش نویسندگی جشنواره خاتم

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، فراخوان هشتمین دوره جشنواره خاتم با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما» در بخش‌های داستان کوتاه، روایت داستانی ویژه پیامبر رحمت منتشر شد. همچنین با همکاری دبیرخانه این جشنواره و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، دوره‌های مختلف داستان‌نویسی در استان‌های مختلف با حضور اساتید این حوزه برگزار می‌شود. اولین کارگاه آموزشی اواخر خرداد ماه با حضور مجید قیصری، محمدعلی رکنی و مهدی کفاش در مشهد مقدس برگزار شد و در ادامه کارگاه‌هایی در استان‌های گلستان و کردستان برگزار می‌شود.

موضوع داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم (ص) در رفتار انسان امروزبا توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر باشد. همچنین حجم آثار ارسالی حداکثر ۵۰۰۰ کلمه در نظر گرفته شده است.

تألیف و ارسال آثار برای همه گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است.

آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت های doc.docx. و pdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابند.

آثاری به مسابقه راه می‌یابند که قبلاً منتشر نشده، و یا در سایر مسابقات ارائه نشده باشند. همچنین آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد.

علاقمندان تا ۳۰ اسفندماه فرصت دارند تا آثار خود را به هشتمین دوره جشنواره خاتم ارسال کنند. همچنین آئین اختتامیه و تقدیم جوایز در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

همچنین جوایز نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب ذیل اهدا می‌شود:

- نفر اول ۱۴۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
- نفر دوم ۱۰۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
- نفر سوم ۷۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
- نفر چهارم تا ششم ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر

همچنین به نویسندگان برگزیده نوجوان جوایزی به شرح ذیل اهدا می‌شود:

- نفر اول معادل ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
- نفر دوم معادل ۲۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
- نفر سوم معادل ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار