معاون پرورشی و فرهنگی در آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی:

مشارکت دانش‌آموزان و مربیان در اردوهای یک‌روزه تربیتی، اصلی‌ترین برنامه است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مهمترین برنامه‌های تابستانی این معاونت برای دانش‌‌آموزان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت دانش‌آموزان و مربیان در اردوهای یک‌روزه تربیتی، اصلی‌ترین برنامه است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی که صبح امروز سه‌شنبه در محل کانون فرهنگی تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد، گفت: برنامه اصلی ما، مشارکت حداکثری دانش آموزان و مربیان در برگزاری سفرها و اردوهای یک روزه هدفمند است.

اصغر باقرزاده با اشاره به آیه شریفه (فإذا فرغت فانصب) خاطرنشان کرد: خدای متعال در قرآن می‌فرماید که وقتی از کاری فارغ شدی، قامت راست کن و به فعالیت دیگری بپرداز؛ یعنی در واقع برای پذیرش یک معنویت جدید در اوقات فراغت خود آماده شو.

معاون پرورشی و فرهنگی اظهار داشت: اوقات فراغت برای انسان‌های عادی، زمانی بیهوده است اما برای انسان‌های فرهیخته همچون مربیان و معلمان دغدغه‌مند، فرصتی برای اثرگذاری بیشتر روی دانش‌آموزان البته با یک برنامه خوب تربیتی است.

وی افزود: مصداق جهاد تبیین یعنی فرد داشته‌ها و ویژگی‌های خود را به خوبی بداند و بیان کند.

باقرزاده ضمن قدردانی از زحمات همکارانش در زنجان به خاطر میزبانی افتتاحیه، برپایی غرفه‌های ویژه پایگاه‌های منتخب کانون‌های فرهنگی تربیتی، هنرستان‌ها، دارالقرآن‌ها، مدارس، تشکل‌های دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را اتفاق خوبی دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یکی از رویکردهای امسال ما، مشارکت در طراحی برنامه توسط خود معاونان پرورشی استان ها به جهت تمرکز زدایی است، بنابراین از آنها خواسته ایم به اقتضای منطقه و استان خود، برنامه ها را طراحی و به ما ارائه کنند.

وی افزود: سیاست دیگر ما این است که از نهادهایی به جز آموزش و پرورش طلب یاری کنیم تا برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش ترتیب داده‌ایم مانند اردوهای یک روزه هدفمند تربیتی با کمک و پشتیبانی آنان به ثمر بنشیند.

باقرزاده یادآور شد: امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی آموزش و پرورش کافی نیست و باید دستگاه‌های دیگر مشارکت داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون‌ها و اردوگاه‌ها این آمادگی را دارند تا دانش‌آموزان متناسب با شرایط از امکانات آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان بعد از فعالیت تابستانی یک آورده‌ای داشته باشند و سعی داریم با مشارکت خانواده‌ها در پایان تابستان این موضوع را ساماندهی کنیم تا تولیدات و دستاوردهای دانش آموزان ارائه شود.

باقرزاده خطاب به مربیان پرورشی نیز گفت: برای مربیان باید برنامه داشته باشیم؛ قصدداریم تا معلمان و مربیان را نسبت به نقش تربیتی خود توانمند کنیم، بنابراین امسال تابستان برای اولین بار تشکل‌های دانش‌آموزی برنامه دارند که به صورت متمرکز کشوری و استانی دوره‌هایی برپا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۰ کارویژه، ۴۹ برنامه کشوری، ۷ برنامه منطقه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهیم داشت تا پس از گذشت ۲سال و نیم فشار کرونا، دانش‌آموزان را نسبت به فعالیت‌های پرورشی حساس کنیم.

وی در پایان افزود: یک میلیون و ۶۵۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و چهارونیم میلیون دانش‌آموز متوسطه از دهم تیرماه به مدرسه مراجعه می‌کنند تا ضعف و عقب‌ماندگی تحصیلی خود را در برخی از دروس جبران کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار