هشدار دریایی سطح زرد از سوی سازمان هواشناسی برای خزر و خلیج فارس

تهران (پانا)‌- سازمان هواشناسی با انتشار هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه از افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن آب‌های خلیج فارس و دریای خزر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار دریایی سطح زرد از سوی سازمان هواشناسی برای  خزر و خلیج فارس

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه اول افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج از اوایل وقت امروز سه‌شنبه هفتم تیرماه آغاز شده و تا جمعه دهم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱/۵ متر و منطقه اثر آن مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان خواهد بود.

اثر مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خسارت به قایق و شناورهای کوچک پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی سامانه دوم افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین۱تا ۱/۵ متر نیز از فردا چهارشنبه هشتم تیر ماه آغاز شده و تا روز جمعه دهم ادامه دارد.

این سامانه روز چهارشنبه و پنج‌شنبه مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر در استان‌های مازندران و گلستان و روز جمعه در دریای خزر فعال خواهد شد.

اثر مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خسارت به قایق و شناورهای کوچک اعلام شده و سازمان هواشناسی به محدودیت در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار