قطار هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در ایستگاه پایانی

تهران (پانا) - هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با معرفی منتخبین به ایستگاه پایانی رسید.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
قطار هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در ایستگاه پایانی

هیات داوران در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان، افراد منتخب را معرفی کردند.

نتایج نهایی هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در دو بخش برادران و خواهران که از 4 تا 6 تیرماه 1401 در مشهدالرضا برگزار می‌شد، در آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی - مذهبی، منتخبین خود را شناخت.

پیشتر مرحله نخست (منطقه‌ای) این مسابقات با حضور 350 هزار فرهنگی و مرحله دوم با حضور 50 هزار فرهنگی برگزار شده بود که این قطار، سرانجام در مرحله استانی با حضور ۳۲۰ قاری فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید و منتخبین آن شناخته شدند.

این دوره از مسابقات در مجموع از بین قاریان ۳۲ استان برگزار شد. آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در سالن دفتر تبلیغات اسلامی مشهد مقدس با تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید توسط نفر اول این دوره از مسابقات آغاز شد.

در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران هفتمین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان قرائت شد. سپس با اعلام نتایج، از۵۰ رتبه‌‌ برگزیده‌ کشوری با اهدای لوح و جایزه نقدی قدردانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی استان خراسان رضوی به عنوان نماینده شهر میزبان این دوره از مسابقات، به ارائه گزارش عملکرد، بیان مهمترین اقدامات انجام شده و نیز ویژگی‌های خاص این دوره پرداخت.

وی برگزاری این مراسم در حرم مطهر امام رضا(ع) و نیز برگزاری جلسات انس با قرآن در حاشیه این رویداد قرآنی آنهم در مساجد محلات شهر مشهد را از جمله ویژگی‌‎های این دوره از مسابقات برشمرد.

در ادامه آیین اختتامیه این دوره از مسابقات قرآنی فرهنگیان، دکتر اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌ها و دغدغه‌های این معاونت پرداخت که مشروح آن پیش‌تر در خبرگزاری پانا منتشر شده است.

هفتمین مسابقات قرآنی فرهنگیان با هدف پرورش، کشف و تربیت نیروهای مختصص و متعهد فرهنگی برگزار شد.

گفتنی است چشم‌انداز اصلی این رویداد ایجاد انگیزه جهت ارتقای دانش قاریان فرهنگی است که سبب تسری آن در چرخه نظام آموزشی کشور خواهد شد؛ فرآیندی که در نهایت به ارتقای دانش و نگرش جامعه با تقویت معنویت دانش‌آموزان منجر می‌شود.

اسامی منتخبین در این لینک قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار