خزانه‌دار شورای شهر تهران مطرح کرد؛

آلودگی هوا جزو حقوق عامه است؛ دادستانی ورود کند

تهران (پانا) - عضو و خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت که یکی از موضوعاتی که به نظرم باید به آن ورود کرد بحث آلودگی هوا است که جزء حقوق عامه است و با ترک فعل برخی مسئولان این مساله مغفول مانده است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی هوا جزو حقوق عامه است؛ دادستانی ورود کند

حبیب کاشانی پس از استماع سخنان دادستان کل کشور در صحن شورا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به نظرم باید به آن ورود کرد بحث آلودگی هوا است که جزء حقوق عامه است و متاسفانه با ترک فعل برخی از مسئولین این مساله مغفول مانده است.

وی در ادامه اشاره داشت: لازم است که در مورد برخی املاک واقع در طرح‌ها، دادستانی ورود کند. مثلا سر خیابان خوش ۴ مغازه قریب به ۲۵ سال است که واقع در طرح هستند و آسایش از مردم سلب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شناسایی ساختمان‌های نا ایمن وظیفه شهرداری است افزود: اما در حد اخطار می‌توانیم ورود کنیم. در این زمینه ۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شدند و ما شنیده ایم که هر هفته ۲ الی ۳ مالک این ساختمان ها به دادستانی دعوت شده و به آنها اخطار می دهند که اگر این پروسه ادامه یابد ۴۳ هفته طول می کشد و لازم است که سرعت عمل افزایش یابد.

حجت الاسلام منتظری در پاسخ به این سوالات گفت: ۲ سال است که دادستانی به طور جدی وارد مساله آلودگی هوا شده است اما بحث گسترده ای است و دستگاههای مختلف در آن دخیل هستند و باید تعامل و همکاری و هم افزایی بیشتری بین دستگاهها شکل بگیرد و می بینیم که در برخی از جاها ترک فعل صورت گرفته و در برخی مو اقع نیز امکانات نبوده است؛ اما در کل در معاونت حقوق عامه این موضوع در دستور کار است.

وی با اشاره به بخش دوم و سوم تذکر عضو شورای شهر تهران افزود: از دادستان تهران می خواهم که یک فرد یا یک بخش را مسئول حل مشکلاتی که گفتید کند اما این نیاز به مطالبه گری دارد.

دادستان کل کشور خاطر نشان ساخت: تاکنون چند مورد از دادستانی خواسته‌اید که به یک موضوع وارد شود. من اتمام حجت میکنم که برای ساختمان های ناایمن پایتخت از دادستانی کسب تکلیف کنید. اگر از دادستانی درخواست کردید و به درخواست شما عمل نکردند، اعلام کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار