۶ روش برای جلوگیری از ناخن جویدن

تهران (پانا) - افراد به دلایل زیادی ناخن‌های خود را می‌جوند و ممکن است از انجام آن آگاه نباشند. در حالی که جویدن ناخن یک عادت به ظاهر بی‌ضرر است اما می‌تواند پیامدهای مرتبط با سلامتی از جمله عفونت‌های باکتریایی و تغییر شکل ناخن‌ها را به دنبال داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۶ روش برای جلوگیری از ناخن جویدن

به گزارش ایرنا، اعتقاد بر این است که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت عمومی بطور مزمن ناخن های خود را می جوند. این عادت بعد از ۱۰ سالگی، در مردان شایع تر از زنان است. در حالی که علت دقیق جویدن ناخن توسط افراد مشخص نیست، اما برخی عوامل از جمله اضطراب، ژنتیک و کسالت احتمال ابتلای افراد به این عادت را افزایش می دهد.

در این گزارش به شش روش برای جلوگیری از ناخن جویدن اشاره شده است.

مانیکور منظم داشته باشید

زمانیکه ناخن جویدن به قیمت از بین رفتن مانیکور زیبا و جدید شما تمام شود، این عادت می تواند کمتر جذاب شود. علاوه بر این، طعم شیمیایی لاک ناخن می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند.

مانیکورهای سنتی می‌توانند میل به جویدن را کاهش دهند، اما استفاده از ژل یا ناخن‌های مصنوعی عمل جویدن ناخن را بیشتر کاهش دهد. بسیار مهم است که اندکی پس از ترک خوردن مانیکور قبلی، مجدداً مانیکور خود را انجام دهید تا به ترک عادت ادامه دهید.

محصولی با طعم تلخ به ناخن‌ها بزنید

استفاده از یک طعم بد یا شوک آور برای ناخن‌های می‌تواند به شما در پیشگیری از جویدن ناخن‌ها کمک کند. لاک با طعم تلخ به طور زیادی در اکثر داروخانه ها برای افرادی که به دنبال ترک ناخن جویدن هستند، در دسترس است.

ناخن‌های خود را مرتب کوتاه کنید

«گان انج سرن»، جراح گوش، حلق و بینی در سنگاپور، می‌گوید: ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید تا کمتر ناخنی برای جویدن داشته باشید. با این ترفند، به سختی می‌توانید با دندان‌هایتان به ناخن‌ها برسید و احتمال زیادی وجود دارد که به جویدن ناخن‌هایتان بی‌علاقه شوید.

البته، با وجود کوتاه بودن ناخن ها باز هم ممکن است ناخن های خود را با دندان بکنید اما جویدن ناخن ها در زمانی که ناخن ها اینقدر کوتاه هستند می تواند باعث تحریک پوست، خونریزی و رشد نامناسب ناخن شود.

تمرین تغییر عادت را امتحان کنید

روش دیگر برای متوقف کردن جویدن ناخن‌ها، آموزش تغییر عادت است؛ در این رویه یک عادت ناسالم با فعالیتی متفاوت و سالم‌تر جایگزین می شود. وقتی عادت شما شکسته شد، دیگر نیازی به ادامه تمرین جدید نیست.

عادات زیادی وجود دارد، چه کوتاه مدت و چه درازمدت، که می توانید به جای جویدن ناخن، آنها را انجام دهید. هنگامی که میل به جویدن ناخن دارید، متخصصان توصیه می کنند به جای آن یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

- یک تکه آدامس بجوید؛ گان می گوید: این کار دهان شما را مشغول نگه می دارد و از جویدن انگشتانتان جلوگیری می کند.

- با چیزی مانند حلقه یا توپ استرس در دستان خود بازی کنید.

- حرکت کنید؛ «پل گرین»، دکترا، روانشناس در منهتن، نیویورک، می گوید: وقتی متوجه شدید که ناخن هایتان را می جوید، به خودتان سخت نگیرید - در عوض، بلند شوید و کاری متفاوت انجام دهید تا توجه خود را به کار دیگری جلب کنید.

دستکش بپوشید

«سوزان بارد»، پزشک متخصص پوست در بروکلین، نیویورک، می‌گوید: برای جلوگیری از جویدن ناخن، ناخن‌های خود را با روکش انگشت یا دستکش بپوشانید. زمانیکه می خواهید این مانع را برای جویدن ناخن های خود بردارید، بیشتر از این عادت آگاه می شوید و جلوی خود را می گیرید.

محرک‌های خود را پیدا کنید

در حالی که ممکن است حواستان به جویدن ناخن هایتان نباشد، تمام سعی خود را بکنید که حواستان به زمان وقوع آن باشد.

گان می‌گوید: «چه عصبی هستید یا فقط کسل، دانستن زمان و چرایی آن به شما کمک می‌کند تا موضوع را بهتر درک کنید، و به شما امکان می‌دهد راه‌حلی بیابید که می‌تواند پاسخ بدنتان را به دلایل تعیین‌شده معکوس کند».

به گفته گان و گرین ناخن های بلند،عدم لاک ناخن، موقعیت های عصبی کننده و کسالت برخی از محرک های رایج برای ناخن جویدن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار