وزیر ارشاد: کارگروه ساماندهی مد و لباس دستخوش تحول انقلابی شده است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به نشست کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی در مشهدگفت کارگروه ساماندهی مد و لباس در این دوره دستخوش تحول انقلابی شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: کارگروه ساماندهی مد و لباس دستخوش تحول انقلابی شده است

محمد مهدی اسماعیلی در پیام خود آورده است: توفیق بیشتر در کارگروه ساماندهی مد و لباس جدیت، مشارکت و سختکوشی همکاران استانی برای تحقق مطالبات و انتظارات بر زمین مانده را می‌طلبد.

در پیام وزیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این نشست قرائت شد، آمده است: کارشناسان دبیرخانه‌های استانی شورای فرهنگ عمومی و مدیران کل استانی، طراحان هنرمند، موسسات هنری، اصناف، فعالان حوزه حجاب و عفاف و صنعت نساجی مد و پوشاک، بازیگران فرهنگی تحول در سه عرصه طراحی، تولید و توزیع پوشاک هستند و تعامل با این بازیگران را باید جدی گرفت و فرآیندهای متنوع آموزشی، نمایشی و نظارتی را باید با دسترس‌پذیرسازی لباس زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه در تراز فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مد نظر قرار داد.

اسماعیلی در پیام خود راهبری و پیگیری تقویت زیست عفیفانه در زندگی خانوادگی با نگاهی عمیق، راهبردی، مردمی و تخصصی را در راس اولویت‌های شورا دانست و افزود: تدوین و تحقق سند تحول فرهنگ و هنر استان که در صدر انتظارات وزارتخانه از مدیران کل است ، چه در قالب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و چه در قالب دیگر برنامه‌های راهبردی، مرهون نقش‌آفرینی جدی شوراها و اعضای گرانقدر آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی را مهم‌ترین شاخه شجره شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: حفظ، احیا و اعتلا و کارآمدسازی شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی قرار شده است و در این راستا به زیست‌بوم‌گرایی، زعامت ولایت‌فقیه بر میدان فرهنگ، مردمی‌سازی و تخصص‌گرایی و راهبری جمعی اهداف فرهنگی باور داریم.

در ادامه این پیام مکتوب آمده است: هدایت ستاد حجاب و عفاف وزارتخانه توسط دبیر شورا نشانگر آن است که ما عزم راسخ بر پیشرانی اقدامات فرهنگی هنری و رسانه‌ای در این عرصه مهم فرهنگ عمومی داریم. بدین منظور رابطان استانی این عرصه در تعامل کامل با دبیران شورا در استان‌ها باید اشراف و ابتکار عمل جدی در برنامه‌ها، منابع و ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف بویژه در نسل جوان و نوجوان داشته باشند.

نشست کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استانها امروز به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار