معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صلاحیت حرفه‌ای برای کارگران فنی صادر می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت در پی چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای ملی که در انتظار تایید هیات وزیران است به زودی صلاحیت حرفه‌ای همه تکنسین‌ها و کارگران فنی بررسی و احراز و برای واجدین شرایط کارت مهارت صلاحیت حرفه‌ای صادر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
صلاحیت حرفه‌ای برای کارگران فنی صادر می‌شود

به گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، اظهار داشت: حفظ شأن و منزلت گواهینامه‌های مهارت را خط قرمز سازمان برشمرد و بیان داشت: جلوگیری از صدور حتی یک مورد گواهینامه خلاف در دستور کار سازمان قرار دارد و اشد مجازات بدون هیچگونه اغماض برای متخلفان در این زمینه اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح صلاحیت حرفه ای، مهارت فنی افراد توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و صلاحیت فردی افراد توسط ناجا مورد سنجش قرار می گیرد و خانواده هایی که می خواهند از مهارت تکنسین ها و کارگران فنی استفاده کنند می توانند به صورت برخط هم صلاحیت فنی و هم فردی اطمینان حاصل کرده و با اطمینان خاطر خدمات دریافت کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارائه آموزش های مهارتی کیفی متناسب با نیاز بازار را اولین گام در ارتقای اعتبار آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانست و اذعان داشت: بهره گیری از آزمونگران خبره شاغل در بخش های مختلف، از دیگر مولفه های ارتقاء کیفیت در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای می باشد.

وی گواهینامه های مهارت، معتبرترین و تنهاترین مدرک مهارتی در سراسر کشور و در سطح بین المللی است، افزود: گواهینامه های مذکور برای تمامی افراد، پس از کسب آموزش های مهارتی آموزش و شرکت در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای برای متقاضیان صادر خواهد شد.

وی با تأکید بر صدور گواهینامه مهارت به کسانی که شایستگی و صلاحیتش حرفه ای دارند، اذعان داشت: یکی از اهداف‌ اصلی نظام آموزش فنی ‌وحرفه‌ای تربیت نیروهای توانمندی است که با استفاده از مهارت‌های به‌دست‌آورده، به‌طور موفقیت‌آمیزی در محیط کار با کارآیی بالا به انجام امور بپردازند.

حسینی نیا افزود: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای، هماهنگ کننده و چرخه تضمین کیفیت فرآیند آموزش است و گواهینامه های مهارت از سال ۱۳۹۱ با راه اندازی پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از حالت مقوایی با مهر برجسته خارج، و بصورت اینترنتی صادر می شود.

وی، تصریح کرد: کارآموزان و متقاضیان دریافت گواهینامه های مهارت می‌توانند پس از کسب مهارت لازم طبق استانداردهای تدوین شده سازمان بین المللی کار و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آزمون های هماهنگ و یا از طریق آزمون‌های تفاهم نامه اصناف، تفاهم نامه میراث فرهنگی، اتحادیه صنعت ساختمان و یا آزمون ادواری شرکت کرده و پس از اخذ نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی این سازمان، نسبت به دریافت این گواهینامه ها اقدام کنند.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: از آنجایی که دانش و مهارت های فناوری اطلاعات در حال مبدل شدن به ابزار آموزشی است و اشتیاق کارآموزان برای استفاده از آموزش الکترونیک (e-learning) به دلیل وجود نداشتن محدودیت زمانی و مکانی افزایش یافته که این امکان در برگزاری آزمون الکترونیک نیز وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان کسب و ارتقا مهارت را موجب بالا رفتن کارآیی و کارآفرینی نیروی انسانی برای کمک به رشد اقتصادی و اشتغال در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم برشمرد و گفت: رسیدن به این مهم، داشتن برنامه ای جامع، سنجیده، کار آمد و به روز را در حوزه سنجش می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار