جزئیات جلسه شورای شهر تهران

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران جزئیات جلسه شورای شهر تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه شورای شهر تهران

علیرضا نادعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه شصت و پنجم شورا با محوریت ارائه گزارش سازمان بوستان ها و فضای سبز برگزار شد، اظهار کرد: آقای مختاری سالهای طولانی در سازمان بوستانها فعالیت کرده و گزارش مفصلی از اقدامات در این سازمان و توسه فضای سبز در تهران بزرگ ارائه داد.

عضو شورای شهر تهران افزود: یک فوریت ارائه و پیشنهاد قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران در این جلسه ارائه و تمام اعضا به این طرح رأی دادند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی سیر مستمری در توسعه فضای سبز اتفاق افتاده است، یادآور شد: دوره های مختلف مدیریت در دولت و شهرداری که عمدتا این تغییرات سیاسی نیز هست، برخی امور دچار توقف و خلا می شوند و بسیار مهم است که استمرار برنامه ریزی مناسب طی دهه های مختلف منجر به نتیجه قابل رویت و قابل لمس شود.

نادعلی تأکید کرد: توسعه فضای سبز در تهران از ابتدای انقلاب تاکنون روال خود را در ادوار مختلف شهرداری طی کرده و شدت و سرعت متفاوتی داشته اما اتفاق افتاده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر برنامه ریزی و کنترل تولید خودرو و شماره گذاری آن تصریح کرد: پر کردن شهرها از خودروها به شکل افراطی در مقابل توسعه فضای سبز سرعت فزاینده ای دارد. اگر سیاستها در حوزه ترافیک معنا و مفعوم بهتری پیدا می کرد توسعه فضای سبز رخ نشان می داد و مشخص می شد که چه میزان توفیق داشتیم.

نادعلی یادآور شد: در بسیاری از فضاهایی که شاید برای ما رویت پذیر نبوده، از جمله پادگان ها و نهادهای دولتی، فضای سبز که صدها هکتار مساحت داشته، درختکاری صورت گرفته که ظرف ۱۵ سال قابلیت تبدیل به بوستان جنگلی را دارد.

مهدی پیرهادی هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما از صبح شاهد آلودگی هوا در تهران بودیم، اظهار کرد: بر این اساس لازم دانستم که از استاندار تهران درخواست کنم که ادارات و دانشگاه ها را از ساعت ۱۲ به بعد تعطیل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: سلامت مردم به ویژه سالمندان و کودکان در این شرایط به خطر می افتد و این میزان گرد و غبار برای کسانی که بیماری زمینه ای دارند به شدت خطرناک است چرا که شاخص آلودگی در برخی مناطق به عدد ۵۰۰ رسید که وضعیت بسیار خطرناکی است.

وی با اعلام اینکه این توده در حال حاضر در قزوین، زنجان و البرز مشاهده می شود و انتقال آن به وزش باد بستگی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال کاهش شاخص آلودگی هوا در فردا، کم است پیشنهاد می کنیم استاندار تهران امروز تا ساعت ۶ عصر رصد را انجام داده و اگر آلودگی کاهش پیدا نمی کند، تعطیلی فردا را اعلام کند.

پیرهادی با بیان اینکه میزان مراجعه مردم به اورژانس پس از هر آلودگی افزایش پیدا می کند، یادآور شد: از مردم تقاضا دارم از منازل خارج نشوند. منشا گرد و غبار فعلی، سدهایی است که ترکیه روی رودهای ارس، دجله و فرات ایجاد کرده که باعث خشکسالی در عراق و ایران شده است. دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه باید در این زمینه ورود کند و حامیان محیط زیست باید در این خصوص تقاضاهای خود را مطرح کنند چون مسئله جبران ناپذیری برای کشور ما به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار