وزیر آموزش‌ و پرورش:

شعار امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز جماعت در مدارس است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر وزارت آموزش‌وپرورش گفت‌ مدرسه یکی از مراکز اصلی تربیت اسلامی است و دانش‌آموزان را می‌توانیم با الگوسازی اسلامی به صورت مناسب آشنا کنیم.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
شعار امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز جماعت در مدارس است

یوسف نوری در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر وزارت آموزش‌وپرورش که در اردوگاه شهید‌باهنر تهران برگزار شد، با تبریک سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش بستر بسیار مناسبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی است چنان‌که درگذشته طرح‌های خوبی مانند همیار پلیس را به‌خوبی اجرا کرده است و شاهد موفقیت‌هایی در این حوزه بوده‌ایم.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه بخشی از تربیت کودکان از دوره کودکی بر عهده آموزش وپرورش است و این رسالت را در سازمان تعلیم و تربیت کودک برعهده داریم، گفت: بهتر است در تربیت افراد و از سنین کودکی مطابق آموزه‌های اسلامی و قرآنی عمل کنیم و طوری فرزندانمان را تربیت کنیم که در بزرگسالی به دنبال منکر نباشند و از منکرات دوری کنند، آنگاه جامعه اسلامی خواهیم داشت که واجبات و فرائض اسلامی در آن اجرا و رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای احیای ارزش‌های دینی و اسلامی امر به معروف است و آموزش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مدرسه یکی از مراکز اصلی تربیت اسلامی استو دانش آموزان را می‌توانیم با الگوسازی اسلامی به صورت مناسب آشنا نماییم.

وزیر آموزش و پرورش با استناد به آیات قرآن مجید درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید اول از خودمان شروع کنیم و شرایط این فریضه مهم را داشته باشیم و سپس به دنبال اجرای آن در جامعه باشیم و این موضوع مهمی است که اغلب از آن غفلت می‌شود.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شدن قانون الهی است و می‌تواند به از بین رفتن گناه در جامعه منجر شود، اظهار کرد: یکی از اهداف عمده و اساسی امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و از بین رفتن منکر در سطح جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شعار محوری امر به معروف و نهی از منکر برپایی نماز جماعت و توجه ویژه به فرائض دینی در مدارس و مراکز آموزشی و اداری توسط معلمان و دانش آموزان است، اظهار کرد: دغدغه تربیتی یکی از نگرانی‌های آموزش و پرورش است که بتواند این مهم را در مورد کودکان به خوبی انجام دهد و این موضوع در اسناد بالادستی آموزش و پرورش از جمله در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار