سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح ساماندهی اتباع خارجی جهت آسایش مهاجرین افغانی تهیه می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت مقرر شد در زمان محدود طرح ساماندهی جدید تهیه شود تا مهاجرین افغانی با آسایش زندگی کنند و از سوی دیگر نگرانی‌هایی که در زمینه مسائل اجتماعی و امنیتی وجود دارد مرتفع شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساماندهی اتباع خارجی جهت آسایش مهاجرین افغانی تهیه می‌شود

به گزارش خانه ملت، محمود عباس‌زاده مشکینی در توضیح نشست امروز صبح (دوشنبه ۲ خرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای احمد وحیدی وزیر کشور و معاونانشان در نشست امروز کمیسیون حضور پیدا کردند و در خصوص نحوه اجرای طرح اقتصادی دولت، مدیریت یارانه‌ها و اقدامات حمایتی به ویژه از اقشار آسیب پذیر گزارشی ارائه و به همه سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر کشور موانع، کمبودها و کاستی‌های وضعیت فعلی را از زبان نمایندگان مردم شنید. در این جلسه تاکید شد که نواقص زیرساخت‌های اجرایی این طرح بزرگ رفع شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان همچنین تاکید کردند که کالاهای استراتژیک مردم و مورد نیاز اقشار مختلف باید در دسترس همه باشد و فروشگاه‌ها ذخیره لازم را داشته باشند. بر اساس آمار و ارقامی که وزیر کشور اعلام کرد کالاهای اساسی به خصوص مرغ، تخم مرغ و روغن هرچند با قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد: آقای وحیدی در خصوص نحوه توزیع آرد و نان با هدف تسهیل دسترسی عموم مردم نیز توضیحاتی ارائه کرد و قرار شد در زمان کم ایرادات اجرای طرح رفع شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع بررسی ساماندهی اتباع خارجی در ادامه نشست، گفت: با توجه به تعداد بسیار اتباع خارجی به ویژه از کشور همسایه افغانستان، نمایندگان در حضور وزیر کشور بر ساماندهی و پرداختن به مسائل امنیتی مرتبط با مهاجرین و اجتماعی و سلامت اتباع خارجی تاکید کردند. ابهاماتی در بحث ساماندهی مطرح است که نمایندگان به وزیر گزارش دادند.

وی گفت: مقرر شد در زمان محدود طرح ساماندهی جدید تهیه شود تا مهاجرین افغانی با آسایش زندگی کنند و از سوی دیگر نگرانی‌هایی که در زمینه مسائل اجتماعی و امنیتی وجود دارد مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار