قاسم‌پور‌‌‌: لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در روزهای پایانی بررسی کارشناسی قرار دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در روزهای پایانی بررسی کارشناسی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
قاسم‌پور‌‌‌: لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در روزهای پایانی بررسی کارشناسی قرار دارد

نشست بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت با حضور فاطمه قاسم پور و فاطمه رحمانی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و معاونان امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور امروز برگزار شد.

فاطمه قاسمپور در ابتدای این نشست با بیان اینکه لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در روزهای پایانی بررسی کارشناسی قرار دارد، گفت: لایحه ارسالی به مجلس علیرغم آنکه سه دولت را پشت سر گذاشته بود اما به لحاظ رویکردی و اجرایی نیازمند بررسی دوباره بود۔ از این جهت در یک سال گذشته این فرآیند دنبال شده است۔

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اصلاح صورت گرفته، سعی کردیم رویکرد تنبیهی لایحه را به رویکرد ترمیمی تغییر دهیم و با همین رویکرد توجه ویژه به سازمان بهزیستی داشتیم۔

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این، در جلسات متعددی با مسئولان سازمان بهزیستی موضوعات مربوط به این سازمان در لایحه بررسی و اصلاح شد، اما در این جلسه می‌خواهیم در تعامل با مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی در کل کشور نکات و پیشنهادات را بشنویم و لحاظ کنیم. چون هر اقدام و برنامه ریزی ملی در صورتی به موفقیت می انجامد که با اشراف کامل به مسائل و فرایند بررسی مسائل در فرایند بروکراتیک کشور صورت گرفته باشد.

وی افزود: ضمن آن‌که از مدیران می‌خواهم درباره مسائل و آسیب های نوپدید و مجراهای خشونت زا در مناطق خود که در لایحه به آن توجه نشده یا مدل مداخله‌ای لایحه کفایت نمی‌کند، صحبت کنند۔

قاسم‌پور با اشاره به چند اصل مهم در بررسی لایحه گفت: در این مدت سعی کردیم اصول خانواده‌محوری، حمایت از کرامت زنان و تامین امنیت ایشان، ترمیم و بازپذیرسازی خشونت‌ورزان را مورد توجه قرار دهیم۔

همچنین فاطمه رحمانی با اشاره به اهمیت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت گفت: تامین امنیت زنان و مقابله با خشونت علیه زنان از موضوعات مهمی است که نیازمند مداخله قانونی هستیم۔

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اصلاح این لایحه سعی کردیم در این مسیر گام برداریم و نکات راهبردی این جلسه می‌تواند در اصلاح نهایی لایحه موثر باشد۔

در ادامه این نشست، معاونین امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور نکات و موارد اصلاحی مدنظر خود درباره لایحه و نظرات کارشناسی و اجرایی خود را مطرح کردند۔

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار