امروز: پنجشنبه 9 تیر 1401 - 00:20 تبلیغات
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • دانش‌ آموز خبرنگار
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

یکی از معلمان منتخب سال 1401 خوزستان:

مهارت‌آموزی تنها راهکار افزایش اشتغال در جامعه است

مهارت‌آموزی تنها راهکار افزایش اشتغال در جامعه است

5/19/2022 10:55:00 AM
5/19/2022 10:55:00 AM
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401 - 10:55
مهارت‌ آموزی

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 خوزستان می‌گوید مهارت‌آموزی تنها راهکار افزایش اشتغال در جامعه است. خدیجه مشایخی ۴۶ سال سن دارد و با ۱۶ سال سابقه تدریس و با مدرک کارشناسی ارشد فناوری و اطلاعات  در حال حاضر در شهر بندرماهشهر ساکن و به عنوان هنرآموز هنرستان مبتکران در رشته کامپیوتر این شهر مشغول به تدریس است.

علی محمد پارسا، معلم با 28 سال سابقه کار در شهرستان خوزستان در گفتگو با خبرنگار این مرکز در مورد اقدمات و فعالیت های ویژه خود در طول ۱۶ سال خدمت در آموزش‌وپرورش می‌گوید:کسب مقام استانی جلوه های ویژه معلمی در سال 1399، کسب مقام کشوری در جشنواره ملی، تولیدمحتوای سوده در سال 98، کسب مقام کشوری در جشنواره محتوای الکترونیکی رشد در سال 97، کسب مقام معلم نمونه استانی در سال 97 و برگزیده شدن به عنوان‌ معلم پژوهشگر منطقه ای در سه سال متوالی از جمله عناوین و موفقیت های بنده در طی سنوات خدمتم بوده است.

مشایخی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به رویکرد مهارت آموزی در حوزه هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش؛ توضیح داد: امروزه به گواه کارشناسان مهمترین دغدغه جامعه اشتغال پویا و مستمر است. بی شک جامعه دریافته است که صرف مدرک گرایی ضامن ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان نیست بلکه این مهارت آموزی و حرفه آموزی است که می تواند آینده شغلی فرد را تضمین کند.

معلم منتخب خوزستانی ادامه می دهد: ترویج رویکرد مهارت آموزی از طریق اقناع والدین و نیز توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش زمینه ساز رشد اشتغال پایدار در جامعه است و البته این مهم در استان خوزستان به صورت ویژه در دست اقدام است به گونه ای که آموزش و پرورش خوزستان موفق به کسب رتبه اول کشور در توسعه شاخص فحک شده است.

مشایخی در پایان گفت: شاخص های انتخاب معلمان نمونه می بایست بر مبنای توانایی و مهارت معلم در ایجاد تغییر پایدار در رفتار دانش آموزان قرار گیرد تا بتوان شاهد رشد فزاینده رویکرد مهارت آموزی در بین دانش آموزان باشیم.

خوزستان مهارت‌آموزی
اخبار مرتبط
  • امروز وظیفه سازمان دانش‌آموزی مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان است

  • توجه به مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب، در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است

  • چند سرباز سال گذشته دوره‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای را گذراندند؟

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سراسر کشور -۲

  • چگونه روغن سوخته را از روی اجاق گاز پاک کنیم؟

  • مشارکت دانش‌آموزان و مربیان در اردوهای یک‌روزه تربیتی، اصلی‌ترین برنامه است

  • صندوق‌های قرض‌الحسنه، مصداق عمل خیر و کمک مؤمنانه به همنوعان است

  • چهارمین روز بدون فوتی کرونا در کشور ثبت شد

  • خطر امنیت انرژی جهان با ادامه تحریم‌های ظالمانه ایران

  • افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای بیماری‌های خاص، مزمن و صعب‌العلاج

  • تأکید امیرعبداللهیان بر مدیریت صحیح حفاظت از محیط زیست دریای خزر

  • اضافه شدن امتیاز تاهل برای زنان پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش

  • کمتر از یک دهه فرصت برای مهار خطرات کاهش جمعیت کشور

  • ارتقای کیفی و کمی برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ضرورت دارد

  • شکست دختران هندبال ایران مقابل اسلواکی در پریزیدنت کاپ قهرمانی جهان

  • آتش‌سوزی در یک ساختمان درمانی واقع در خیابان آفریقا

  • توقفی در سامانه تخصیص خودرو صورت نگرفته است

  • تقویت تعامل سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات با استان‌ها و مدارس

  • ضرورت بهره‌برداری از فضای مجازی به بهترین شکل در دنیای واقعی

  • باقری با دبیرکل وزارت خارجه قطر دیدار کرد

  • گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سراسر کشور

  • جزییاتی از برگزاری جشنواره زبان فارسی در صداوسیما

  • باید به شفافیت ایمان داشته باشیم

  • مهدی‌پور با استقلال تمدید کرد

  • جوادی، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و ‌نوجوانان شد

  • کنعانی: باقری و مورا در تماس خواهند بود

  • تاکید روسای‌جمهور کشورهای ساحلی بر عدم حضور نیروهای مسلح بیگانه در دریای خزر

  • تماس تلفنی وزیران امور خارجه ایران و قطر

  • دیدار رئیسی و پوتین در عشق آباد

  • القاصی‌مهر: نهاد وکالت و کارشناسی در تحقق عدالت سهم بسزایی دارد

  • عکس‌های «بی‌سر و بی‌صدا» در «پاییز» تماشایی می‌شوند

  • ناکامی احسان حدادی در کسب سهمیه قهرمانی جهان

  • خیاطیان: مساله آب یکی از مسائل کلان ملی کشور است

  • گزارش وزیر امورخارجه از حضور رئیس‌جمهوری در اجلاس سران خزر

  • ارائه آیین‌نامه اجرایی جهت ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی

  • واکنش مدافع استقلال به جدا شدن دانشگر

  • وزارت بهداشت خواستار صدور مجوز برای ثبت سفارش یک هزار دستگاه آمبولانس اهدایی شد

  • واکنش بازیکن پرسپولیسی به انتخاب جدیدش

  • منشا به چه دلیل پرسپولیسی نشد؟

  • بحث ماهیتی نسبت به تفکیک ساختاری وزارت صمت نداریم

  • دولت سیزدهم هیچ‌گونه شکایتی علیه اصحاب رسانه نداشته است

  • کرونا نقش کلیدی مدرسه در تربیت دانش‌آموزان را آشکار کرد

  • لزوم رونق اقتصادی در بهره مندی از ظرفیت های استانی دیده می‌شود

  • تحریم‌های آمریکا، تهیه و تامین دارو مورد نیاز جانبازان شیمیایی را به شدت دشوار کرده است

  • قیمت شکر چقدر شده است؟

  • اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده و جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سمینار پاریس شرکت نمی‌کند

  • اولویت دهکده فناوری کشاورزی حل مشکل آب است

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم