چرا سیاهچاله‌ها شبیه دونات هستند

تهران (پانا) - به تازگی محققان دریافتند که سیاهچاله‌های مرکزی کهکشان‌ها در هر اندازه‌ای که باشند مشابه دونات‌های خوراکی هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا سیاهچاله‌ها شبیه دونات هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیاهچاله‌های Sagittarius A ، نوعی از اجسام آسمانی پرجرم( حدود ۷ میلیارد برابر جرم خورشید ) هستند که تقریباً در مرکز همه کهکشان‌ها وجود دارد. اخیرا تلسکوپ فضایی «افق» با کمک ابزار ردیابی پرتو و آرایه رادیویی اطلاعاتی از این سیاهچاله‌ها را جمع‌آوری کرده و به زمین ارسال کرد.

دانشمندان پس از دریافت این تصاویر با کمک نظریه نسبیت عام اینشتین متوجه شدند که سیاهچاله‌ها صرف نظر از اندازه‌شان ظاهر یکسانی دارند و بیشتر شبیه دونات هستند.

دیمیتریوس پسالتیس، محقق سیاهچاله توضیح داد: "این واقعیت که نور سیاه‌هچاله‌ها مانند یک حلقه به نظر می‌رسد توسط نظریه نسبیت عام اینشتین، پیش بینی شده و نشان می‌دهد که این اجرام آسمانی نیز تحت نیروی گرانش قرار دارند. " او در ادامه گفت که این نوع سیاهچاله‌ها در مرکز کهکشان‌ها همچون موجودات زنده اندازه یکسانی ندارند، اما از لحاظ ظاهری بسیار شبیه یکدیگر هستند و با حفره و نور خود شکل یک دونات خوراکی را دارند.

پسالتیس گفت: دانشمندان و محققان فضایی علاقمند هستند تا در فیزیک تمام نظریه‌ها، مقیاس مشخصی داشته باشند تا زودتر به کشفیات برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار