معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

افزایش ۴۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد که با اجرای آن، ۴۰ درصد به فضای ورزشی آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش

صادق ستاری فرد در مراسم افتتاحیه نهضت ملی طراحی و ایجاد 2100 فضای ورزشی درون مدرسه ای (طرح شهید سردار سلیمانی) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی اظهار کرد: از حمایت های وزیر برای اجرای این طرح تشکر و قدردانی می کنم. سیاست آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است.

وی افزود: اجرای سند تحول در راس برنامه های آموزش و پرورش است و اجرای عملیاتی و مجاهدانه این سند از جمله برنامه های جدی آموزش و پرورش است.

ستاری فرد ادامه داد: در اجرای راهکار سند تحول بنیادین این طرح در قالب ۲۱۰۰ فضای ورزشی آغاز شده که با اجرای آن ۴۰ درصد به فضای ورزشی آموزش و پرورش اضافه می شود. اولویت ما توجه به مناطق محروم با اولویت مدارس در حاشیه شهر و مناطق مرزی و مدارس دخترانه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش افزود: ورزش دانش آموزی اساس و پایه ورزش کشور است که در این راستا با پیگیری های وزیر و حمایت سازمان برنامه و بودجه در بهمن و اسفند سال گذشته منابع خوبی در حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی تامین شد که اجرای این طرح مبتنی بر حمایت های دولت بوده و این طرح در سند تحول دولت نیز ذکر شده است تا تمام دستگاه ها موظف به احداث فضای ورزشی باشند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه کانون تربیتی و پیشرفت محله است، عنوان کرد: مبتنی بر رهنمود وزیر آموزش و پرورش این طرح در تمام استان ها اجرا می شود تا حمایت های خیرین و نظارت بر اجرای این طرح را داشته باشیم.

ستاری فرد بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ایران قوی مورد تاکید است تحقق این امر باید از طریق ورزش مدارس شروع شود آموزش و پرورش به عنوان اولین مجموعه توانسته مجموعه های ورزشی را رایگان در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار دهد. هدایت ورزشی مبتنی بر هدایت تحصیلی و استعدادیابی در آموزش و پرورش دنبال می شود.

معاون وزیر گفت: آموزش یک رشته در هر پایه تحصیلی برای افزایش مهارت ورزشی دانش آموزان دنبال می شود تا به تربیت تمام ساحتی برسیم. باید در این راستا هر مدرسه یک مکان ورزشی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار