مدیر کل آموزش و پرورش فارس

سند تحول بنیادین، نقشه راه بزرگ جامعه فرهنگی کشور است

آباده ( پانا) – سند تحول بنیادین، از اسنادی است که سال‌هاست آموزه‌های آن مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. این سند، در حقیقت نقشه راهی است که به معلمان کمک می‌کند تا در تربیت یک شهروند جهانی و با اخلاق، موفق شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین، نقشه راه بزرگ جامعه فرهنگی کشور است

پیروی از آموزه‌های سند تحول بنیادین، بحث مهم سفر مدیر کل آموزش و پرورش فارس، به آباده، بود که در جمع فرهنگیان این شهرستان، گفته شد. محمدخلیل عسکری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان این شهرستان، در مراسم سپاس معلم، این سند و پیروی از آن را مهمترین کار معلمان دانست و گفت: این سند نه تنها برای دانش‌آموز، بلکه بند بند آن، به نفع معلمان است، چرا که نظام رتبه‌بندی که مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، از همین سند برخاسته است.

عسکری، آسیب به منزلت معلمان را، یک هشدار جدی و به عنوان دغدغه رهبری معظم دانست و گفت: امروز پایگاه اجتماعی معلم دچار خدشه شده و همه باید تلاش کنیم تا معلمان، به جایگاه والا و بالای خود در جامعه، دست پیدا کنند.

نظام رتبه‌بندی معلمان، به عنوان یکی از عواملی که باعث ترقی و رشد معلمان می‌شود، بحث دیگری بود که مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در مورد آن گفت: نظام رتبه بندی، مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته است و خدمات دولت و مجلس، برای اجرایی شدن این طرح ستودنی است.

محمدخلیل عسکری با تشکر از خدمات دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن این طرح گفت: ما در نظام رتبه‌بندی نتوانستیم خدمات دولت و مجلس را به خوبی تشریح کنیم، همان‌طور که امروز نتوانستیم، جراحی اقتصادی دولت را به خوبی تفهیم کنیم.

جراحی اقتصادی دولت، دست رانت‌خواران و مفسدین اقتصادی را قطع می‌کند و لازم است تا روشنگری لازم صورت گیرد تا میدان سوء استفاده، بسته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، داشتن بصیرت، توسط مردم و روشنگری و اطلاع رسانی دقیق از طرف دولت را، یکی از راه‌هایی دانست که جامعه امروز، با توجه به جراحی بزرگ اقتصادی دولت، به آن نیاز دارد.

توجه ویژه به بازنشستگان فرهنگی، توسعه و ساخت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، توجه ویژه به کارآفرینی در دوران دبیرستان و تسریع اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی از خواسته‌های مدیر کل آموزش و پرورش فارس بود که در این مراسم بررسی شد.

خبرنگار: صدیقه جنتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار