بازدید سرپرست سازمان پژوهش از دبستان شهدای رسانه و تجلیل از معلمان

تهران (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در دبستان شهدای رسانه منطقه 6 تهران حضور یافت و ضمن بحث و تبادل نظر با معلمان با اهدای شاخه گل از مقام معلم تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سرپرست سازمان پژوهش از دبستان شهدای رسانه و تجلیل از معلمان

حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و آرزوی بهترین‌ها برای همکاران فرهنگی، از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و پیگیری‌های ایشان تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اینکه یافتن واژه ها برای تجلیل از معلمان و بیان از خود گذشتگی‌ها و دلسوزی‌های آنها بسیار سخت است، گفت: معلمان ما در دوران همه‌گیری این ویروس، توانمندی بالای خود را نشان دادند و این حرکت جهادی بسیار ارزشمند است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تغییرنگاه به برنامه درسی، تقویت ارتباط سازمان پژوهش با بدنه معلمان، واقعی سازی ساعات آموزشی، اهمیت بازی و بازی‌وارسازی در فرآیند آموزش و توجه جدی به تربیت چندساحتی و تحقق آن در مدارس و کلاس‌های درس تأکید کرد و نظرات و دیدگاه‌های معلمان درباره کتاب‌های درسی را مایه قوت و دقت بیشتر این کتابها دانست.

در بخش ابتدایی این برنامه مدیر دبستان شهدای رسانه منطقه 6 گزارشی از فعالیت‌های این مدرسه با حدود 500 دانش آموز و 27 نفر کادر اجرایی ارائه کرد و به توضیح تلاش‌های انجام شده در این مدرسه در راستای اجرایی سازی ساحت تربیت زیبا‌یی‌شناختی و همچنین تلفیق بازی با فرآیند آموزش پرداخت.

حمید ضیاء پور مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران نیز در این بازدید ضمن تشکر از تلاش های همکاران فرهنگی در دوران کرونا، گزارشی را از فعالیت‌ها و از خودگذشتگی‌های فرهنگیان این منطقه در این دو سال ارائه کرد. نسرین صمدی معاون آموزش ابتدایی منطقه 6 نیز در این بازدید همراه وی بود.

ضرورت توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی؛ توجه بیشتر مولفان کتاب‌های درسی به آموزش‌های مهارتی؛ انتقاد از حجم بالای محتوا و وجود برخی محتواهای غیر ضرور در کتاب‌ها، جذاب‌تر کردن محتوای کتاب‌ها، بهره‌گیری از توان معلمان مدارس در تألیف کتاب‌های درسی، ضرورت تغییر در روش تهیه متمرکز کتاب‌های درسی، توجه به بومی سازی و تهیه کتاب‌های متناسب با موقعیت هر منطقه کشور، تعمیق روحیه مسئولیت پذیری و نگاه ویژه به تربیت نسلی توانمند برای آینده (به ویژه تربیت دختران به عنوان بانوان و مادران آینده) از جمله مهمترین نکاتی بود که معلمان حاضر در این جلسه بیان داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار