سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

ثبت‌نام بیش از 1700 تیم دانش‌آموزی در پنجمین دوره لیگ علمی متوسطه اول

رشت (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد مرحله منطقه ای پنجمین دوره لیگ علمی متوسطه اول با مشارکت بیش از 1700 تیم دانش‌آموزی پنج نفره از استان در روزهای 22 و 23 و 24 فروردین ماه سال 1401 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام بیش از 1700 تیم دانش‌آموزی در پنجمین دوره لیگ علمی متوسطه اول

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، حمید آقاجانی با اشاره به برگزاری لیگ علمی دوره متوسطه اول، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می تواند زمینه خلاقیت را در دانش آموزان ایجاد کند، اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی است.

وی در مورد اهمیت کار گروهی افزود: بهره گیری از روش های یادگیری مشارکتی از افت تحصیلی و گوشه گیری دانش آموزان جلوگیری کرده و موجب تقویت روحیه همکاری و افزایش میزان یادگیری در آنان می شود. همچنین دانش آموزان مهارت های اجتماعی را به صورت مستقیم می آموزند و بدیهی است اجرای برنامه لیگ علمی گام بلندی در دستیابی به اهداف مذکور خواهد بود.

آقاجانی در ادامه بیان کرد: هدف اصلی در لیگ علمی ؛ تقویت روحیه همکاری، تعامل، هم فکری و کار گروهی در دانش آموزان، تقویت انگیزه، ارتقاء سطح علمی دانش آموزان، شناسایی، هدایت و حمایت از دانش آموزان مستعد و کوشا، ایجاد تیم های علمی متبحر در علوم مختلف بطور همزمان و شاخص کردن مدارس فعال در سطح منطقه و استان به شمار می‌رود.

شایان ذکر است مرحله استانی آزمون لیگ علمی، نیمه دوم اردیبهشت 1401 برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار